1/13/2015

خدادادي، دبيرکل مجمع شهرداران آسيايي:

شهرداري قزوين از اعضاي فعال مجمع شهرداران آسيايي است

شهرداري قزوين يکي از اعضاي فعال مجمع شهرداران آسيايي است که مي‌تواند با ميزباني اجلاس 2016 شهرداران راه ابريشم، معرف خوبي براي ايران به جهانيان باشد.

 

محمد خدادادي، دبيرکل مجمع شهرداران آسيايي و مشاور امور بين‌الملل شهردار قزوين گفت: شهرداري قزوين يکي از اعضاي فعال مجمع شهرداران آسيايي است که مي‌تواند با ميزباني اجلاس 2016 شهرداران راه ابريشم، معرف خوبي براي ايران به جهانيان باشد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ خدادادي افزود: با ظرفيت و پتانسيل‌هاي که شهر قزوين دارد به طور قطعي شهر قزوين با اين ميزباني سه روزه براي اجلاس شهرداران آسيايي يک رويداد فرهنگي ماندگار رخ خواهد داد.

وي بيان کرد: اين ميزباني براي شهر قزوين پيامدهاي مثبتي به خصوص در زمينه سرمايه گذاري خارجي و جذب گردشگر خواهد داشت.

خدادادي توضيح داد: مجمع شهرداران آسيايي در سال 87 به ابتکار دکتر قاليباف، شهردار تهران تاسيس شد و از همان زمان اجلاس شهرداران آسيايي هر دو سال يک بار به ميزباني اعضاي مجمع برگزار ميشود.

مشاور امور بين‌الملل شهردار قزوين بيان کرد: در سال گذشته در اجلاس مجمع شهرداران آسيايي که در قاضيان‌تپ کشور ترکيه برگزار شد موضوع ميزباني مجمع شهرداران راه ابريشم مطرح شد تا اين مجمع به صورت سالانه در شهرهاي که در مسير جاده ابريشم قرار دارند دور هم براي تبادل اطلاعات و تجربيان و مذاکرات مورد نياز جمع شوند.

وي اضافه کرد: در سال گذشته که شهردار قزوين در اجلاس مجمع شهرداران آسيايي حضور داشت شرکت کنندگان در اجلاس و شهردار قزوين داوطلب براي ميزباني شدند.

وي ادامه داد: موضوع داوطلبي شهر قزوين براي ميزباني به عنوان يکي از گزينه ها اعلام شد و درباره اين موضوع رايزني‌ها آغاز و به طور کامل توانمندي‌هاي شهر قزوين مطرح شد.

خدادادي بيان کرد: ميزباني شهر قزوين براي برگزاري اين مجمع در کميته‌هاي تخصصي بررسي شد و بعد از بررسي‌ها نهايت شهر قزوين به عنوان ميزبان براي سال 2016 به تصويب رسيد.

وي فعاليت‌هاي شاخص شهر قزوين که اين شهر را به سرعت به سمت شهر در حال توسعه سوق ميدهد و داشتن فضاهاي تاريخي و تفريحي و سرمايه گذاري را از دلايل انتخاب شهر قزوين براي ميزباني عنوان کرد.

اين مقام مسوول گفت: در راستاي تصويب برگزاري اين مجمع در سال 2016 در قزوين، دبير کل مجمع شهرداران راه ابريشم دکتر کوآک از کره جنوبي براي بازديد به شهر قزوين سفر مي‌کنند تا مذاکرات نهايي مورد نياز براي چگونگي برگزاري اجلاس و تعهدات دو طرف صورت گيرد.

دبيرکل مجمع شهرداران آسيايي بيان کرد: اکنون که دنيا، دنياي ارتباطات است و هر شهري که بتواند ايده نو داشته باشد در پروژه‌هاي آينده شهر موفق خواهد شد.

خدادادي اظهار کرد: در اين مجمع شهرداران مسير جاده ابريشم از جمله چين، هند، پاکستان و ترکيه حضور دارند.

وي با بيان اينکه شهرداري قزوين مي‌تواند با برنامه‌ريزي لازم برج تجارت را همزمان با مجمع به بهره برداري برساند، گفت: شهر قزوين به دليل نزديکي به پايتخت، داشتن آثار تاريخي و فرهنگي شاخص به خصوص مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه، احداث برج تجارت پتانسيل بالايي براي جذب توريست دارد.

مشاور امور بين‌الملل شهردار قزوين گفت: در اين مجمع مهم‌ترين مذاکرات اقتصادي و فرهنگي صورت خواهد گرفت و شهرداري قزوين يک سال و نيم فرصت دارد تا بتواند در اين اجلاس تمام توانمندهاي خود را به نمايش بگذارد.

خدادادي ادامه داد: ميزباني اين مجمع براي شهرداري قزوين فرصتي است تا با رايزني‌ در زمينه جذب سرمايه‌گذار براي پروژه‌هاي بزرگ تفريحي و هتل سازي اقدامات حوبي انجام دهد.

وي گفت: شهرداري قزوين در برگزاري اين مجمع بايد به گونه‌اي عمل کند که مدعوين بعد از برگشت رضايت قابل قبولي داشته باشند چراکه شهر قزوين معرف ايران به جهانيان است.

پايان پيام

related images