سه‌شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۶

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

کاهش 25 درصدي تخلفات در حوزه پسماند هاي عمراني و ساختماني قزوين

تخلفات ثبت شده در خصوص تخليه غير مجاز انواع پسماند هاي عمراني و ساختماني در نه ماه گذشته سال جاري در مقايسه با نه ماه مشابه در سال گذشته کاهشي 25 درصدي داشته است.

 

مجتبي منتظري ، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت:تخلفات ثبت شده در خصوص تخليه غير مجاز انواع پسماند هاي عمراني و ساختماني در نه ماه گذشته سال جاري در مقايسه با نه ماه مشابه در سال گذشته کاهشي 25 درصدي داشته است.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛منتظري اعلام کرد: در 9 ماه گذشته سال جاري ميزان پسماند ساختماني و عمراني در قزوين بطور متوسط 200هزار تن بوده است که در مقايسه با ميزان مشابه در سال گذشته حدودا 200هزار تن کاهش داشته است.
منتظري در اين رابطه افزود: از آنجاکه در يک سال گذشته ثبات نسبي در بازار مسکن وجود داشته است و شايد دلالي و واسطه گري نيز کاهش داشته است ميزان خاک و ضايعات ساختماني نيز با کاهش چشمگيري روبه رو بوده است وي همچنين افزود: اين کاهش در ميزان تخلفات در حوزه حمل و جمع آوري اين ضايعات نيز به چشم مي خورد .
 اين مسئول اظهار کرد : از ابتداي سال تا پايان آذر ماه سال جاري  آمار پيشگيري هاي صورت گرفته در خصوص تخليه غير مجاز پسماند هاي عمراني و ساختماني،شستشوي خودرو در مکان هاي غير مجاز،خاکبرداري و تردد بدون مجوز 816 فقره بوده است که نسبت به ميزان مشابه در سال گذشته سه برابر افزايش داشته است.
توليد روزانه بيش از 750 تن خاک ونخاله ساختماني در قزوين
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه سخنانش اعلام کرد: با توجه به گسترش شهر نشيني و به دنبال آن عمليات ساخت و ساز و فعاليت ساختماني روزانه بطور متوسط بيش از 750 تن پسماند ساختماني و عمراني در شهر قزوين توليد ميشود که اين ميزان در سال گذشته روزانه 1500 تن بوده است.
وي همچنين يادآور شد که اکيپ هاي ويژه اي در خصوص نظارت بر تخليه غير مجاز وجود دارد که بطور شبانه روزي اقدام به گشت زني مي نمايند که در صورت مشاهده ، با اخذ حکم قضايي با متخلف برخورد قانوني صورت ميگيرد که در اين خصوص در 9 ماه گذشته 99 خودرو متخلف متوقف و  35پرونده نيز براي رسيدگي بيشتر به مراجع قضايي معرفي شدند.
اين مسئول به برخورد قانوني با رانندگان خودرو هاي حامل خاک و نخاله بدون مجوز و کارت تردد اشاره کرد و اظهار کرد: شهروندان توجه داشته باشند جهت اجراي هر گونه عمليات خاکبرداري و تردد خودرو هاي حامل پسماند هاي عمراني و ساختماني در شهر و حريم آن مي بايست مجوز هاي لازم از واحد ساماندهي پسماند هاي عمراني و ساختماني سازمان واقع در بلوار شهيد بهشتي جنب زمين ورزشي شقايق اخذ گردد .
وي افزود: جايگاه اصلي انتقال پسماند هاي ساختماني و عمراني شهر قزوين در حال حاضر در سايت پردازش پسماند واقع در محمد آباد واقع گرديده و عمدتا مجوز هاي مربوطه جهت انتقال پسماند هاي عمراني و ساختماني به اين محل صادر مي شود.جايگاه موقت تخليه و دفن اين نوع پسماند ها  نيز در نجف آباد واقع است که با توجه به اعتراض شهروندان ساکن دراين بخش ،محدوديت هايي جهت تردد و تخليه اعمال مي گردد.
وي در ادامه از جايگاه جديد در نظر گرفته شده جهت تخليه و دفن پسماند هاي عمراني وساختماني در حاشيه اتوبان قزوين – رشت خبر داد و اعلام کرد:با انجام عمليات راه سازي و اخذ مجوز هاي لازم، اين محل آماده دريافت پسماند هاي عمراني و ساختماني خواهد بود که در صورت راه اندازي محل مذکور اين جايگاه جايگزين نجف آباد خواهد شد. .
وي در ادامه تصريح کرد : خاک و ضايعات ساختماني رها شده در شهرها و حاشيه آنها خطرات بسيار زيادي براي محيط زيست و سلامت شهروندان در پي دارد که ميتواند باعث بروز بيماري سالک و مشکلات ريوي براي شهروندان گردد که علاوه بر آن سبب نازيبايي منظر شهر و بعضا بروز سانحه نيز مي گردد.
منتظري در خاتمه ضمن اشاره به هزينه بالاي جمع آوري ، ساماندهي،نظارت و... پسماند هاي عمراني و ساختماني، خاطر نشان کرد:تعرفه بهاء خدمات در امور پسماند هاي ساختماني و عمراني با افزايش نسبتا قابل توجهي به شوراي اسلامي شهر پيشنهاد گرديده که در صورت موافقت شورا اعمال خواهد شد.
شهروندان مي توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر  و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اين زمينه مراتب را از طريق سامانه 137 و يا شماره تلفن هاي 33363141 و 33327565 با ما در ميان گذارند تا رسيدگي لازم صورت گيرد.

 

تصاویر مرتبط