سه‌شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۶

کاظمي، مدير عامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين:

رسيدگي به درخواست‌هاي مردمي در اولويت کاري قرار دارد

رسيدگي و پاسخگويي به همه درخواست هاي مردمي در اولويت کاري سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين قرار دارد.

 

سيد مهدي کاظمي، مديرعامل سازمان پارک ها و فضاي سبز با اشاره به ارايه درخواست هاي شهروندي از طريق  سامانه 137  درباره فضاي سبز شهري گفت: تمامي اين پيام‌ها رسيدگي شده و درصد اندکي نيز در دست اقدام قرار دارد.
 
به گزارش روابط عمومي سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين؛ سيد مهدي کاظمي افزود: پيام هاي ثبت شده شامل درخواست هاي مختلفي از قبيل هرس درختان، ترکيدگي لوله و اتصالات آبرساني فضاي سبز و هدر رفت آب، جمع آوري شاخه درختان شکسته شده در اثر  وزش بادهاي شديد، آبياري و نظافت فضاهاي سبز، بازپيرايي بوستان ها، سمپاشي و انجام عمليات مختلف به زراعي در سطح فضاي سبز شهر بوده است.
کاظمي ادامه داد: همه اين پيام ها  پس از  بازديد و  تهيه گزارش به مديران يا ناظران هر مجموعه منعکس و نتيجه به شهروندان اطلاع رساني شده است.
 
مديرعامل سازمان پارک ها و فضاي سبز  شهرداري قزيون يادآور شد:  هر پيامي که از طريق سامانه 137 براي پيگيري و اجرا ابلاغ مي‌شود به منزله ابلاغ پيام از سوي شخص شهردار محسوب شده و به دقت مورد بررسي و پيگيري قرار مي گيرد.

وي افزود: درخواست هايي که از سوي شهروندان مطرح مي شود شامل پيام هاي فوريتي نظير ترکيدگي لوله ها و تاسيسات آبرساني، رفع خطر شاخه هاي شکسته و خطر ساز درختان، هدر رفت آب، آسيب و تخريب فضاهاي سبز و ... در اسرع وقت مورد رسيدگي و اقدام قرار مي‌گيرد.
 
اين مسئول اضافه کرد:پيام هاي زمان بر، نياز به بررسي هاي بيشتر و البته در مواردي نياز به تامين اعتبار، اقدام در فصل مناسب و تشخيص و نظر کارشناس مربوطه دارد و  از اين رو لازم است تا شهروندان با شکيبايي اين قبيل درخواست ها را پيگيري کنند. 
 
 
کاظمي گفت: درخواست هاي مربوط به درختان شهري شامل قطع درختان خشک، جمع آوري شاخه‌هاي هرس شده، رفع خطر شاخه‌هاي شکسته، آسيب درختان بر اثر ساخت و ساز يا اجراي عمليات عمراني در شهر و ...  است که درخواست هرس درختان حجم قابل توجهي از اين پيام ها را شامل مي شود و جزو مسايل فني است که تنها به تشخيص کارشناس ناظر و آن هم در فصل مناسب آن يعني اوايل زمستان انجام مي شود در حالي که برخي شهروندان بدون توجه به مسايل فني ، اهميت و کارکردهاي زيست محيطي درختان و تنها به جهت ديد بهتر تابلو محل کسب تقاضاي هرس درخت مي نمايند که در اين موارد نمي توان بدون تشخيص کميسيون ماده 7  اقدامي داشت.
 
مدير عامل سازمان پارک ها و فضاي سبز  بيان کرد: با برنامه ريزي کارشناسان ذيربط از 20 دي ماه سال جاري عمليات هرس درختان شهر در هر سه منطقه شهرداري آغاز مي شود که در کنار آن درخواست هاي شهروندي در اين رابطه  در صورت نياز فني اقدام مي شوند و درخواست هاي ديگر که نيازي به هرس ندارند پاسخگويي و اطلاع رساني مي شود.
 
نگهداري و نظافت سرويس هاي بهداشتي عمومي شهر

وي گفت:  سرويس هاي بهداشتي به صورت روزانه مورد بازديد ناظران سازمان قرار مي گيرد تا در بحث نظافت، تامين مايع دستشويي ، سلامت شيرآلات و تاسيسات، تهويه هوا، روشنايي مناسب، تخليه به موقع سطل هاي زباله ، گرفتگي چشمه ها و ساير موارد، مشکلات موجود بلافاصله بر طرف شوند.
 
وي ادامه داد: حجم استفاده شهروندان از سرويس هاي بهداشتي بالاست و روزانه افراد مختلفي از اين سرويس ها استفاده مي کنند. بنابراين نگهداري مناسب سرويس هاي بهداشتي نياز به مشارکت همگاني و رعايت دقيق مسايل بهداشتي دارد که اميد مي رود با همکاري شهروندان در همه امور، خدمات بهتري ارايه کنيم.
 
هدر رفت آب
 
مديرعامل سازمان پارک ها افزود: شهر قزوين 590 هکتار فضاي سبز دارد که به صورت روزانه و مستمر از طريق شبکه آب خام (چاه) آبياري مي شوند.
 
وي افزود: بيش از 95 درصد از فضاهاي سبز از طريق لوله گذاري و نصب اتصالات و شيرآلات آبرساني مي شوند که با توجه به حجم گسترده و فراگير شبکه آبرسان، موارد گزارش هدر رفت آب به واسطه خطاي انساني، بروز نقص فني و ترکيدگي شيرآلات و شکستگي و مستهلک شدن جداول بسترهاي فضاي سبز بوده است.
 
کاظمي گفت: با توجه به حساسيت هاي موجود و به منظور به حداقل رساندن موضوع هدر رفت آب، ضمن برگزاري دوره هاي آموزشي براي عوامل آبياري ، هماهنگي با مناطق شهرداري در ترميم و بازسازي جداول و تعويض شيرآلات و اتصالات مستهلک اقدامات موثري در جلوگيري از هدر رفت آب به عمل آمده است.
 
بازپيرايي فضاهاي سبز
 
وي افزود:  همه ساله طبق برنامه هاي پيش بيني شده و با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده تعدادي از بوستان ها و فضاهاي سبز شهر مورد بازپيرايي و مرمت قرار مي گيرند.
 
کاظمي تصريح کرد: نقش شهروندان در نگهداري از فضاهاي سبز بسيار مهم است و مي توانند با استفاده صحيح از فضاي سبز هزينه هاي بازپيرايي را به طور قابل ملاحظه اي کاهش دهند.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط