یکشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۴

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

طرح استفاده از دوچرخه اشتراکي در قزوين پيشنهاد شد

سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين طرح استفاده از دوچرخه اشتراکي را در قزوين پيشنهاد داد.

اسماعيل عرشيان، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: به منظور افزايش سهم دوچرخه در جابجايي هاي درون شهري سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين طرح استفاده از دوچرخه اشتراکي را به شهرداري قزوين پيشنهاد داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: يکي از اقداماتي که با جديت توسط سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين پيگيري مي شود، افزايش ميزان استفاده از دوچرخه در ترددهاي درون شهري است.

وي اضافه کرد: در اين راستا تاکنون اقدامات مطلوبي صورت گرفته که يکي از آن ها احداث مسيرهاي ويژه دوچرخه در نقاط مختلف سطح شهر قزوين است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: براين اساس هرساله درصدي از بودجه اين سازمان براي احداث مسيرهاي دوچرخه در سطح شهر قزوين هزينه مي شود که تاکنون با استقبال خوبي از سوي شهروندان روبرو شده است.

عرشيان تصريح کرد: پيشنهاد استفاده از طرح دوچرخه اشتراکي در سطح شهر قزوين يکي ديگر از اقداماتي است که توسط سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين به منظور افزايش سهم استفاده از دوچرخه در ترددهاي درون شهري به شهرداري ارائه شده است.

وي بيان کرد: اکنون براساس آمارها سهم دوچرخه در جابجايي مسافر در سطح شهر قزوين 1.5درصد است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته ميزان سهم استفاده از دوچرخه بايد به 5درصد افزايش يابد که اين طرح در نظر دارد به ازاي هر 100 نفر در سال 1395 يک دوچرخه اشتراکي در نظر بگيرد و مجموع اين 4هزار و 500دوچرخه را در 75 ايستگاه به فاصله تقريبي 2 کيلومتر قرار دهد.

به گفته عرشيان براساس نظرسنجي هاي صورت گرفته 90درصد از شهروندان قزويني علاقمند به اجراي طرح دوچرخه اشتراکي هستند که اين امر در افزايش استفاده از دوچرخه در ترددهاي درون شهري موثر است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط