شنبه ۱۳۹۳/۰۹/۰۸

مادر شهيد "جلال جليلي فرد":

خدا را شکر مي‌کنم فرزندم در راه خدا رفت

جمعي از مديران شهري قزوين و سپاه استان با مادر و خانواده شهيد "جلال جليلي فرد" ديدار و گفتگو کردند.

 

مادر شهيد "جلال جليلي فرد" گفت: هنوز حلواي خوني داخل جيب فرزند شهيدم را به يادگار در خانه دارم.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ اين مادر شهيد افزود: وقتي فرزندم لباس تکاوري مي‌پوشيد خيلي جذاب مي‌شد و در دلم حس مي کردم که شهيد مي‌شود.
وي ادامه داد: جلال دوبار زخمي شد و وقتي تعدادي شهيد به قزوين آوردند احساس مي‌کرد که کاري براي انقلاب انجام نداده است و دوباره به جبهه رفت؛ وي پاسدار بود ولي با لباس بسيجي به جبهه مي‌رفت‌.
وي گفت: سه ماه بود من شب‌ها خواب شهادت فرزندم را روي مين مي ديدم تا نهايت خبر شهادتش را آوردند.
عباس برزگر ابراهيمي جانشين فرمانده سپاه استان قزوين نيز با گراميداشت هفته بسيج گفت: شوراي اسلامي شهر و مديران شهرداري قزوين سرکشي از خانواده شهدا در برنامه کاري خود قرار داده‌اند که جاي تقدير دارد.
فرج اله فصيحي رامندي از فرمانده‌هان دفاع مقدس درباره شهادت "جلال جليلي فرد" گفت: براي عمليات نيرو  مي‌خواستيم که نيروي زبده و توانمند براي آن عمليات نداشتيم موضوع را به شهيد زين‌الدين منتقل کردم ايشان گفتند به پادگان امام علي(ع) تهران رفتم ولي فرمانده پادگان اعلام کرد که محسن رضايي فرمانده سپاه اجازه نمي دهند، به شهيد زين‌الدين موضوع منتقل کردم ايشان گفت به خود بچه‌ها پيغام بده تا خواستند بيايند و با اين پيغام برخي از افراد که شهيد جلال هم جزو آنان بود با ما همراه شدند.
وي ادامه داد: در عمليات والفجر 4 با "جلال جليلي فرد" همراه بوديم که 25 کيلومتر پياده‌روي در شب کرديم به علت در ديد رس دشمن بودن تا شب آنجا استراحت کرديم و شب به مواضع دشمن که پشت کوه "کاني مانگا" بود حمله کرديم و توانستيم مواضع را تصرف کنيم، دشمن فردا به ما حمله کرد که با يکي از گلوله توپي که دشمن شليک کرد جلال و برخي از همرزمانمان شهيد شدند.
محمدرضا صديقي از اعضاي شوراي اسلامي شهر و رزمندگان دفاع مقدس نيز گفت: فرزند براي مادرش زيباست و آقا جلال هم سيرت و سيماي زيبايي داشت.
وي افزود: اينکه مادري بتواند فرزند رشيدش را تقديم اسلام کند بايد به سيره و سلوک امام حسين(ع) متصل باشد.
خواهر شهيد جلالي فرد نيز گفت: من براي پيگيري بهبود وضعيت مزار والدين شهدا پيش نصيري مدير کل بنياد شهيد استان رفتم که با لحن بدي اعلام کردند وقتي پدر و مادر شهدا مي‌ميرند ديگر به ما ربطي پيدا نمي‌کنند.
وي ادامه داد: از گفته ايشان دلگير شدم و به ايشان هم اعلام کردم اين بيان توهين آميز را پيگيري مي کنم، ولي کسي پاسخگو نبود.
اين خواهر شهيد وضعيت فعلي محل دفن والدين شهدا را مطلوب ندانست و خواستار رسيدگي سريع اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهرداري به آن شد.
وي ادامه داد: در صورت اينکه نهادهاي مسئول نمي‌توانند کاري کنند خانواده شهدا آمادگي دارد با تشکيل هيات امنا اين مسائل را حل کنند.
صمد محمدي معاون اجرايي کارشناسان سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين نيز گفت: براي نظافت و رفت و روب اين مکان با توجه به مزار والدين شهدا در حيطه کاري فعاليت آستان امامزاده حسين(ع) است قاعدتا نمي‌توانيم موضوع را پيگيري کنيمولي برنامه‌ريزي مي کنيم که براي روز هاي پنجشنبه و جمعه نظافت اين مکان به شکل مناسبي از سوي شهرداري قزوين صورت گيرد.
حسين صلح‌جو عضو شوراي اسلامي شهر نيز گفت: براي ساماندهي امام زاده حسين(ع) برنامه ريزي هاي صورت گرفته است که اين پيشنهاد و مشکلات هم در آنجا بررسي مي شود.
جلال جليلي‌فرد، پانزدهم خرداد 1344 در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش خيرالله کارگر بود و مادرش زهرا نام دارد. تا اول متوسطه درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. شانزدهم آبان 1362 با سمت فرمانده گردان در پنجوين عراق بر اثر اصابت ترکش به سينه، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش واقع است.
پايان پيام
 
 

 

تصاویر مرتبط