شنبه ۱۳۹۰/۰۶/۲۶

نوسازي بافت فرسوده با تسيهلات وِيژه رونق مي گيرد

مهندسين ساختماني که اقدام به ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر قزوين کنند از 50 درصد ضريب کاهنده ظرفيت بهره مند مي شوند.

 

به گزارش روابط عمومي منطقه يک شهرداري قزوين، فرامرز صادقي مدير منطقه يک شهرداري قزوين گفت: تخفيف 30 درصدي نيز در قيمت نظارت تا پايان سال 90، با در نظر گرفتن ظرفيت و صلاحيت مندسين در بافت فرسوده اعمال مي شود.
وي گفت: اين تسهيلات و تخفيف، مصوبه هيئت چهار نفره استان در ارديبهشت سال جاري است که پس از پيشنهاد شهرداري قزوين به نظام مهندسي ساختمان دراين جلسه مطرح شد. هيئت چهار نفره از معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، شهردار قزوين، مدير کل مسکن و شهرسازي و رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان تشکيل مي شود که اين امتيازات را به منظور تشويق بيشتر شهروندان و مهندسان براي ساخت و ساز در بافت فرسوده قزوين به تصويب رساند.
مدير منطقه يک شهرداري قزوين با تاکيد بر اينکه اين مصوبه از اول مهرماه 90 اجرايي است، يادآور شد: اين طرح مربوط به خيابان هايي با عرض کمتر از 16 متر است و ساير معابر وهمچنين واحد هاي تجاري شامل اين مصوبه نمي شوند.

صادقي خاطر نشان کرد: با توجه به قرار گيري بخش گسترده اي از شهر به ويژه منطقه يک شهرداري در بافت فرسوده و همچنين با درنظر گرفته تسهيلات ويژه از سوي دولت محترم با هدف رونق ساخت و ساز و احيا اين بافت، انگيزه لازم براي نوسازي ساختمان هاي فرسوده و ساخت و ساز در اين منطقه افزايش مي يابد و اميدواريم هرچه زودتر شاهد تغيير چهره اين بافت از شهر قزوين باشيم.

 

تصاویر مرتبط