جمعه ۱۳۹۰/۰۶/۲۵

نصرتي، شهرداري قزوين:

مدارس غيرانتفاعي ترافيک سازند

شهرداري قزوين، پيگير عضويت در شوراي نظارت آموزش و پرورش استان جهت تعامل بهتر با مجموعه آموزش و پرورش شد.

 

پيام شهر- شهردار قزوين با بيان اين اينكه  نابساماني مدارس غير انتفاعي، آموزشگاه ها و موسسات آموزشي در جانمايي باعث ايجاد ترافيک، مسائل امنيتي و اجتماعي و مباحث شهرسازي مي شود، گفت: طبق آيين نامه هاي آموزش و پرورش تاسيس و راه اندازي مدرسه غير دولتي در فضاي مناسب و ايمن و با رعايت ضوابط شهرسازي و معماري امکانپذير مي باشد. اما اين آيين نامه هيچ توجهي به مشکلات ناشي از عدم تطابق کاربري منازل مسکوني با اين مراکز با عنوان آموزشي، پراکندگي نادرست به ويژه در کوچه ها و ايجاد ترافيک آن نکرده است.
نصرتي در ادامه خاطر نشان کرد: حتي تمهيدات ايمن سازي معابر براي اين مدارس از سوي شهرداري به دليل استيجاري بودن محل آنها چندان نتيجه بخش نيست و با جابه جايي سالانه آنها تنها هزينه اي گزاف به شهرداري تحميل مي کند.
وي با اشاره به تلاش شهرداري جهت افزايش همکاري با آموزش و پرورش گفت: براي استفاده از ابزارهاي تعيين صلاحيت و رعايت قوانين در مکانيابي اين مدارس نياز به عضويت شهرداري در شوراي نظارت استان به عنوان مرجع تشخيص و اعمال قانون احساس شد، تا شهرداري بتواند مطالبات همسايگان اين مجموعه ها و نيز اعمال امنيت اجتماعي، ترافيکي و ساير موارد ديگر را در اين شورا پي گيري کند. در اين صورت نياز به مکاتبه با خود مدارس از بين رفته و از مرجع عالي تر مشکلات شهرداري و شهروندان حل مي شود.
شهردار قزوين درپايان يادآور شد: با توجه به اين مسائل شهرداري قصد دارد پيشنهاد عضويت خود را در اين شورا به آموزش و پرورش بدهد و اميدواريم که اين دستگاه نيز همراهي لازم را با شهرداري داشته باشد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط