چهارشنبه ۱۳۹۰/۰۶/۲۳

روان سازي ترافيک در دستور کار ستاد مهر قزوين قرار گرفت

جلسه بررسي مسايل مربوط به بازگشايي مدارس و دانشگاه ها با عنوان ستاد مهر و با حضور معاون حمل و نقل و ترافيک، عضو شورا و نمايندگان سازمان هاي شهرداري قزوين و نيروي انتظامي برگزار شد.

 

پيام شهر -معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين در اين جلسه با اشاره به سازماندهي سرويس هاي مدارس و دانشگاه ها گفت: با سازماندهي بهتر سرويس هاي مدارس و به خصوص دانشگاه ها درصدد کاهش ترافيک سطح شهر در سال تحصيلي جديد هستيم.
سيد مهدي يدي همداني اظهار کرد: محل استقرار سرويس هاي دانشجويي بايد مشخص و نظارت بر آن ها بيشتر شود. اين سرويس ها بهتر است در پايانه هاي مسافربري استقرار يابند و به دانشگاه ها و دانشکده ها نيز محل اين سرويس ها اعلام شود که اين کار فقط با همکاري دانشگاه ها و نيروي انتظامي امکان پذير است.
وي با بيان اينکه رانندگان سرويس مدارس بايد تحت آموزش هاي لازم قرار بگيرند، گفت: اين آموزش ها بايد به سرعت و با حضور تمام رانندگان انجام شود، همچنين تاکسي ها و اتوبوس هاي مدارس و دانشگاه ها موظف به اخذ معاينه فني به ويژه در بحث سي ان جي هستند.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين همچنين در مورد سرويس هاي شخصي مورد استفاده خانواده ها براي دانش آموزان بيان کرد: حتي اين سرويس ها نيز بايد شرايط و ضوابط لازم را رعايت کنند.مهدي يدي همداني با اشاره به افزايش نرخ سرويس هاي مدارس گفت: نرخ قبلي سرويس ها متناسب با دو شيفت بودن مدارس تعيين شده بود که طبيعي است با تک شيفت شدن آن ها نرخ نيز تغيير مي کند.
سرهنگ حسني رئيس اداره راهنمايي و رانندگي نيز در اين جلسه به موضوع امنيت اجتماعي دانش آموزان پرداخت و خاطر نشان کرد: در حال برنامه ريزي براي تعطيلي زودتر مدارس دختران از پسران هستيم که با اين کار با مسايل اجتماعي و بار ترافيکي کمتري مواجه خواهيم شد.
سعيد فرازمند، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين با اشاره به آغاز رفت و روب سطح شهر به خصوص اطراف مدارس به مناسبت شروع سال تحصيلي خطاب به نماينده آموزش و پرورش در ستاد مهر گفت: به مدارس اعلام کنيد تا 27 شهريور اقدام به نظافت و نوسازي کنند تا امکان انتقال نخاله هاي ساختماني و زباله هاي اطراف مدارس براي اين سازمان وجود داشته باشد.
وي شماره هاي 3227565 و 3322301 را براي طرح مسايل و مشکلات مربوط به جمع آوري زباله و نظافت شهر در اختيار شهروندان قرار داد.
?اسماعيل عرشيان، سرپرست سازمان ترافيک نيز در اين جلسه در خصوص ايمن سازي خيابان ها و معابر اظهار کرد: نصب چراغ ها، تابلوها و ايجاد خط کشي در نزديکي مدارس براي ايجاد امنيت بيشتر راهکارهايي است که در اين زمينه در دستور کار قرار داده ايم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط