دوشنبه ۱۳۹۰/۰۶/۲۱

كاظمي، مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قزوين خبرداد :

نمايش بيش از 300 گونه گياهي در پنجمين نمايشگاه گل و گياه

پنجمين نمايشگاه ملي گل و گياه و مبلمان پاركي از بيست و سوم تا سي و يكم شهريور ماه در بوستان نرگس (بانوان ) قزوين برگزار مي شود.

 

پيام شهر: سيد مهدي كاظمي، مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قزوين با اعلام اين خبر تاكيد كرد: در مدت برپايي نمايشگاه ورود عموم شهروندان اعم از مرد و زن در بوستان بانوان بلامانع است.
كاظمي اظهار كرد: در اين نمايشگاه در كنار نمايش 300 گونه گياهي و مبلمان مختلف پاركي نظير ميز، نيمكت و وسايل بازي كودكان، گونه هايي از حيوانات به ويژه پرندگان نيز مورد بازديد عموم قرار خواهند گرفت.
وي با پيش بيني حضور بيش از 70 هزار بازديد كننده از داخل و خارج از استان ادامه داد: در اين نمايشگاه كه شركت كنندگان آن از شش استان؛ قزوين، تهران، مركزي، البرز، گيلان و مازندران هستند، حدود 60 غرفه درنظر گرفته شده است كه در صورت استقبال گسترده تر بازديد كنندگان، تعداد آن ها به 90 غرفه افزايش مي يابد.
وي كارگاه هاي گوناگون در زمينه توسعه فرهنگ شهروندي به ويژه براي خردسالان، پاسخ به سوالات شهروندان در خصوص نگهداري گياهان، درخواست ها، نظرات و پيشنهادهاي بازديد كنندگان و همچنين اجراي برنامه هاي شبانگاهي با همكاري سازمان فرهنگي ورزشي را از بخش هاي جنبي اين نمايشگاه عنوان كرد.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز با اشاره به اينكه نمايشگاه گل و گياه هر دو يا سه سال يك بار برگزار مي شود خاطر نشان کرد: هدف از برپايي اين نمايشگاه ترويج فرهنگ حفظ و نگه داري فضاي سبز، ارتقاي خواسته هاي دوست داران طبيعت، ارائه گزارش عملكرد اين سازمان و جذب سرمايه گذاران داخل استان و خارج از آن است.
كاظمي تاكيد كرد: سعي مي شود طراحي نمايشگاه به گونه اي صورت گيرد كه الهام بخش مردم و ايده ساز براي ايجاد باغ، باغچه و لكه هاي فضاي سبز در محيط هاي آپارتماني، منازل مسكوني و مجتمع هاي تجاري باشد.
وي با يادآوري اينكه سازمان پارك ها و فضاي سبز از سه ماه قبل، از شركت كنندگان و توليدكنندگان گل و گياه براي شركت در مجموعه دعوت كرده است، خواستار مشاركت ادارات، نهادهاي مرتبط و بخش خصوصي در زمينه همكاري با اين سازمان براي برپايي اين نمايشگاه تخصصي شد.
كاظمي خاطرنشان كرد: به منظور اثربخشي و جذابيت هرچه بيشتر نمايشگاه، در كنار نمايش طيف متنوعي از اقسام گل و گياه فضاي باز، آپارتماني و شاخه بريده، اقلامي از گياهان نيز جهت فروش به بازديدكنندگان عرضه خواهند شد.
وي همچنين در خصوص مكان برپايي نمايشگاه گفت: پس از بررسي گزينه هاي مختلف، بوستان بانوان به دليل موقعيت مكاني و دسترسي هاي مناسب، دارا بودن توقفگاه هاي حاشيه اي، وجود درختان، فضاي جذاب و در عين حال محصور، مناسب تشخيص داده شد و اقدامات اجرايي نمايشگاه از ابتداي مرداد ماه بدون محدوديت در آمد و شد به انجام رسيد.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود به منظور رعايت مسائل ايمني و غرفه چيني شركت كنندگان، قبل از برگزاري نمايشگاه بوستان بانوان به مدت يك هفته تعطيل شود.
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز بيان كرد: يكي از ثمرات برپايي اين نمايشگاه در بوستان بانوان ايجاد نماهاي ماندگار با قابليت هاي فرانمايشگاهي است كه از آن جمله مي توان به ايجاد دفتر مديريت، واحد مشاوره، آلاچيق، نمادها و مجسمه هاي چوبي و ترميم قسمت هاي فرسوده اشاره كرد.
 
كاظمي در پايان خاطر نشان كرد: در عين حال اميد است اين حركت نويدي براي توسعه بوستان بانوان با وسعت حداقل يك هكتار و بهره برداري از آن تا خرداد ماه سال آينده باشد.
گفتني است؛ شهروندان مي توانند در مدت تعيين شده همه روزه از ساعت 17 تا 30/23 پس از تهيه بليت از نمايشگاه ديدن كنند.
 پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط