دوشنبه ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

سالانه 700 ميليون تومان صرف تجهيزات ترافيکي شهر قزوين مي‌شود

سالانه 700 ميليون تومان صرف خريد، نصب و نگهداري تابلوهاي راهنمايي و رانندگي شهر قزوين مي‌شود.

 

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: سالانه 700 ميليون تومان صرف خريد، نصب و نگهداري تابلوهاي راهنمايي و رانندگي شهر قزوين مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: يکي از تجهيزات ترافيکي که نقش بسيار مهمي در هدايت و ايمن سازي شبکه معابر دارد، تابلوهاي راهنمايي و رانندگي است.
وي اضافه کرد: در سطح شهر قزوين حدود 17هزار انواع تابلو و علائم عمودي وجود دارد که هر ساله700ميليون تومان براي خريد، نصب و نگهداري آن‌ها هزينه مي شود.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ادامه داد: براي ايمن سازي بهتر، معابر شهر قزوين به دو قسمت شرقي و غربي( از راه آهن تا اتوبان تهران-زنجان) تقسيم شده و مسئوليت تعمير و نگهداري علائم در هر حوزه به پيمانکاران جداگانه محول شده است.
عرشيان عنوان کرد: هزينه تهيه و نصب تابلو در سال90 براي هر تابلو70هزار تومان و در سال 93 نيز 150هزار تومان است.
وي با اشاره به اعتبار هزينه شده براي نصب و تعمير تجهيزات ترافيکي شهر قزوين تصريح کرد: در يک سال گذشته حدود دو ميليارد ريال اعتبار براي تصب، تعمير و نگهداري تجهيزات و علائم ترافيکي عمودي ضلع شرق قزوين( شرق بلوار نوروزيان) هزينه شده است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين بيان کرد: همچنين هزينه نصب، تعمير و نگهداري تجهيزات ترافيکي اين محدوده از شهر قزوين از ابتداي سال جاري تاکنون نيز حدود 300ميليون ريال بوده است.
عرشيان گفت: بخشي از اين هزينه براي نصب تابلوهاي جديد صرف شده که باتوجه به توسعه شهري و اصلاحات هندسي که در سطح معابر شهر قزوين صورت مي گيرد، امري اجتناب ناپذير است.
وي ابراز کرد: آنچه که حائزاهميت بوده و بايد از سوي شهروندان قزويني بيشتر مورد توجه قرار گيرد، نگهداري تابلوها و تجهيزات ترافيکي است زيرا بخش اعظمي از هزينه‌ها به منظور تعمير علائم و تجهيزات ترافيک که بسياري از آنان به دليل بي مبالاتي شهروندان دچار خسارت شده اند، صرف مي شود.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به تعداد تجهيزات ترافيکي که نصب و ياتعمير شده‌اند، اظهار کرد: اين علائم شامل60عدد تابلوي با ارتفاع3مترو  75عدد تابلو با ارتفاع 1.5 متر بوده است.
عرشيان گفت: همچنين در مدت زمان ياد شده حدود400عدد نيوجرسي براي اصلاحات هندسي موقت و فوري سطح شهر و150 عدد استوانه ايمني به منظور انتظام بخشي به عبور و مرور وسايل نقليه در ضلع شرق قزوين نصب شده است.
وي خاطرنشان کرد: هزينه‌هاي ذکر شده براي ضلع غربي شهر قزوين نيز صرف شده است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين يادآور شد: از شهروندان قزويني تقاضا مي شود در حفظ ونگهداري علائم و تجهيزات ترافيکي که براي ايمني آنان در سطح شهر نصب شده است کمال دقت را داشته و در صورت مشاهده هرگونه نقص و خرابي در اين علائم و تجهيزات، مراتب را با سامانه137 به سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اطلاع رساني کنند.
پايان پيام
 
 

تصاویر مرتبط