چهارشنبه ۱۳۹۰/۰۵/۱۲

اولين جلسه ستاد بحران شهرداري قزوين در سال 90 برگزار شد

اولين جلسه ستاد مديريت بحران شهرداري قزوين در سال 90، با هدف برنامه ريزي، آماده سازي و تجهيز اين ستاد با حضور شهردار، معاونان و مديران شهرداري برگزارشد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، مسعود نصرتي شهردار با يادآوري بارش برف سنگين در زمستان سال 89 گفت : برگزاري جلسات ستاد مديريت بحران شهرداري چندين ماه زودتر از فصل سرما و بارش اقدام خوبي است زيرا فرصت لازم براي برنامه ريزي و خريد تجهيزات لازم وجود دارد.
نصرتي با اشاره به مشکلات ايجاد شده در سال گذشته و ديده نشدن تلاش ها و اقدامات شهرداري به دليل اطلاع رساني نامناسب و بعضا جهت دار افزود: برخي ناهماهنگي ها درمجموعه شهرداري و نيز نوع اطلاع رساني که سياه نمايي و تشويش اذهان شهروندان را هدف قرارداده بود، انرژي زيادي از شهرداري گرفت.
وي با بيان اينکه بايد با ايجاد ارتباط با شهروندان و آگاهي بخشي به آنان از طريق اداره روابط عمومي شهرداري و پيام شهر، فضا را براي فعاليت هاي اجرايي آماده کرد، گفت: اصلاح مناطقي که در سال گذشته بحران زا شناخته و با کيسه هاي نمک و شن آماده سازي شدند بايد در اولويت کاري مديريت مناطق 3 گانه شهرداري با همکاري سازمان پسماند قرارگرفته و با اقدامات عمراني اصلاح شوند.
اين مقام مسئول، نصب تيغه ها، سرويس دستگاه ها، آماده سازي و خريد تجهيزات مورد نياز را از ديگر اقدامات ضروري براي مقابله با بحران دانست و عنوان كرد: بايد خيابان ها و معابر اضطراري يا خاص مانند شهدا (سپه) و تقاطع هاي غير همسطح شناسايي و در اولويت اول قرار گيرند تا براي تردد شهروندان مشکلي ايجاد نشود.
نصرتي مکاتبه با سازمان هواشناسي و دريافت اطلاعات جزئي مورد نياز ويژه شهر قزوين و نيز بررسي نحوه اجاره ماشين آلات مورد نياز برف روبي را مورد تاکيد قرارداد و اظهار کرد: برگزاري نشست هاي هم انديشي و جلسات مشاوره با معاونان خدمات شهري شهرهايي كه داراي مرکز کنترل ترافيک هستند و آگاهي از چگونگي بهره برداري از اطلاعات اين مرکز در مواقع بحران مي تواند بسيار کارآمد و مفيد باشد.
وي برگزاري مانور و تمرين آمادگي در برابر بحران در مهر ماه، تفکيک وظايف ادارات و سازمان هاي مختلف ازجمله اداره راه و ترابري با شهرداري را در دستور کار شهرداري قرارداد وافزود: سال گذشته شهرداري قزوين محورهاي بيروني شهر را پاکسازي و بخش اعظم توان خود را براي آن صرف کرد كه به همين دليل برخي معابر درون شهري با تاخير پاکسازي شد و با اطلاع رساني جهت داري كه صورت گرفت موجبات نارضايتي شهروندان را فراهم کرد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط