دوشنبه ۱۳۹۳/۰۴/۱۶

ديدار مديران شهري قزوين با خانواده شهيدان زندي‌پور

جمعي از مديران شهري قزوين و معاون بنياد شهيد استان با خانواده شهيدان احمد و محمود زندي‌پور ديدار و گفتگو کردند.

 

جمعي از مديران شهري قزوين و معاون بنياد شهيد استان با خانواده شهيدان احمد و محمود زندي‌پور ديدار و گفتگو کردند.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ برادر شهيدان زندي‌پور نيز  گفت: برادرم احمد براي آخرين مرخصي که آمده بود و زماني که مي‌خواست باز گردد من ساکش را پنهان کرده بودم بعد از کلي جستجو ساک را پيدا کرد و يک مشت به من زد و رفت و اين ضربه شيرين ترين خاطره زندگي من است.
حسين صلح جو، از رزمندگان دفاع مقدس و عضو فعلي شوراي اسلامي شهر قزوين در اين ديدار صميمي با ذکر خاطراتي از دوران دفاع مقدس، پذيرش قطعنامه و ... گفت: تحريم‌هاي از 18 روز بعد از پيروزي انقلاب آغاز شد و در دوران جنگ مهمات هم به ايران نمي فروختند و بعضا مي ديديم در جعبه مهمات فيلتر هواي خودرو مي گذاشتند ولي رزمنگان تا آخرين زيباترين با دشمن تا دندان مسلح مي جنگيدند.
احمد زندي‌پور دوازدهم اسفند 1340 در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش ابوالقاسم، کارمند بود و مادرش ام‌البنين نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. بيست و يکم ارديبهشت 1361 در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش قرار دارد. برادرش محمود نيز به شهادت رسيده است.
http://www.khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=424
محمود زندي‌پور يازدهم اسفند 1347 در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش ابوالقاسم، کارمند بود و مادرش ام‌البنين نام داشت. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. کارگري مي‌کرد. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. بيست و چهارم خرداد 1367 در شيخ‌محمد عراق به شهادت رسيد. پيکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال 1371 پس از تفحص در گلزار شهداي زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش احمد نيز به شهادت رسيده است.
http://www.khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=2747

 

تصاویر مرتبط