سه‌شنبه ۱۳۹۰/۰۵/۰۴

گنجي، مدير منطقه 3 شهرداري قزوين:

كاركنان شهرداري بايد پيشگامان خدمت به شهروندان باشند

مديريت منطقه 3 شهرداري قزوين در سال هاي گذشته گام هايي را به سوي تحول اداري و اصلاح ساختارهاي مالي و درنهايت يکپارچگي سيستم هاي اداري و مالي خود با هدف تكريم شهروندان برداشته است.

 

ناصر گنجي، مدير منطقه 3 شهرداري قزوين گفت: عملکرد شهرداري ها، به عنوان بزرگترين و در دسترس ترين نهادهاي خدمات رسان در شهرها، همواره از سوي شهروندان و ديگر نهادهاي دولتي و غير دولتي مورد توجه بوده است.
گنجي افزود: ارتباط تنگاتنگ و بي واسطه با شهروندان، گستردگي خدمات و تنوع فعاليت هاي اين مرکز بزرگ، دست به دست هم مي دهند تا با به کارگيري ابزارهاي جديد خدمات شهرداري به صورت كارآمدتر، بيشتر مورد توجه قرارگيرد.
وي ادامه داد: بهره مندي از ابزارهاي نوين درارايه خدمات به شهروندان و ارباب رجوع شهرداري ها، با توجه به توسعه شاخه هاي مختلف فعاليت آن ، امري لازم و ضروري است، چرا که استفاده از ابزارهاي جديد ضمن تسهيل و تسريع درارايه خدمات، علاوه بر احترام به وقت و شخصيت شهروندان، کيفيت خدمات را بالا برده و احتمال اشتباه دراين مسير را نيز به شکل قابل ملاحظه اي کاهش مي دهد.
مدير منطقه 3 شهرداري قزوين خاطرنشان كرد: تنوع فعاليتها و گستردگي وظايف شهرداري ها به قدري زياد است که گاه امکان برنامه ريزي دقيق در روند اجراي امور به حداقل مي رسد و از منابع انساني نيز به نحو احسن بهره برداري بهينه نمي شود. ساماندهي برنامه هاي مالي ، اداري ، خدماتي و عمراني شهرداري و هچنين تدوين چارچوب هاي منطقي براي افزايش بهره وري نيروي انساني و ارتقاي ميزان کنترل و برنامه پذيري منابع مالي و اعتباري شهرداري از اهميت بالا برخودار است.
گنجي اظهاركرد: لزوم پاسخگويي مناسب و دقيق به شهروندان و مراجعه کنندگان به شهرداري و زير مجموعه هاي تابعه آن نيز امري مهم است. با اين وجود و با نگاهي به سند چشم انداز 20 ساله کشور و در نظر گرفتن افق هاي دور درمسير ارايه خدمات به شهروندان ، راهي جز پيوستن به جريان شتابان تحولات اداري ومالي نبوده و نيست. در اين مسير، مکانيزه کردن ساختارهاي اداري و مالي امري بديهي و قابل پيش بيني بوده و هست .
وي بيان كرد: مديريت منطقه 3 شهرداري قزوين با درک اين مهم در سال هاي گذشته گام هايي را به سوي تحول اداري و اصلاح ساختارهاي مالي و درنهايت يکپارچگي سيستم هاي اداري و مالي خود با هدف تكريم شهروندان برداشته است و هم اكنون اين اقدام بزرگ با جايگزيني شبکه ي بزرگي از نرم افزارها و برنامه هاي پيچيده و توسعه يافته روز آمد به جاي سيستم هاي دستي و سنتي پيشين رخ نموده است
اين مقام مسئول گفت: در همين راستا، مديريت منطقه 3شهرداري قزوين به جهت ارتباط خاصي که با شهروندان دارد و وسعت خدماتي که ارايه مي دهد، لازم ديد تا تلاش هاي خود را درجهت به روز کردن ساختارهاي موجود صرف کند. اين کار نيازمند تجهيز به امکانات سخت افزاري و نرم افزاري بود که خوشبختانه دريک سال گذشته با سرعت مناسبي اين کارانجام شد و درنهايت منجر به راه اندازي اتوماسيون حوزه هاي مختلف اداري و مالي و خدماتي شهرداري شده است.
مدير منطقه 3 شهرداري قزوين  در پايان بيان كرد: بي ترديد اگر ما در شهرداري بتوانيم شرايطي را فراهم کنيم که شهروندان با سهولت و سرعت به خواسته هاي خود دست يابند و پاسخ درخواست هايشان را دريافت کنند، عملکرد خوبي برجاي گذاشته ايم و رضايت باريتعالي را بدست خواهيم آورد.

 

تصاویر مرتبط