سه‌شنبه ۱۳۹۳/۰۴/۰۳

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

مقدمات اجراي طرح پياده راه خيام قزوين فراهم شده است

مقدمات اوليه براي اجراي طرح پياده راه خيام قزوين توسط سازمان ترافيک شهرداري قزوين فراهم شده است.

 

 

اسماعيل عرشيان، مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: مقدمات اوليه براي اجراي طرح پياده راه خيام قزوين فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل ونقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ عرشيان افزود: به دليل اهميت پياده راه ها، سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اقدام به اجراي طرح پياده راه در محدوده چهارراه شهرداري تا سه راه خيام شهر قزوين کرده است.
وي با بيان اين که 23 درصد از سطح شبکه معابر شهري قزوين به شبکه پياده رو اختصاص دارد، اضافه کرد: باتوجه به بررسي هايي که روي بانک اطلاعات مربوط به مشخصات فيزيکي شبکه معابر شهر قزوين به عمل آمده است، حدود 23درصد از کل سطح شبکه معابر شهري به شبکه پياده رو اختصاص دارد.
اين مسئول ادامه داد: به منظور اجراي هر چه بهتر طرح پياده راه خيام قبل از هر اقدامي جلسات هم انديشي با مسئولان سازمان برگزار شد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: در راستاي اطلاع رساني مطلوب اين اجراي اين طرح به شهروندان، ارسال پيامک، چاپ و نصب بنر، ساخت تيزر تبليغاتي، چاپ تراکت و اطلاع رساني از طريق رسانه هاي استان در ديتورکار سازمان قرار گرفت.
عرشيان تصريح کرد: يکي از اقدامات موردنياز براي اجراي اين طرح قائل شدن امتياز ويژه براي تردد خودروهاي ساکنان اين محدوده از شهر قزوين است.
وي با اشاره به اجراي طرح شناسايي منزل به منزل گفت: بامراجعه حضوري به در منازل ساکنان اين محدوده از شهر قزوين اطلاعات کلي ملک و خودرو آن‌ها توسط آمارگيران سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ثبت شد واين افراد پس از دريافت پيام کوتاه از سوي سازمان نسبت به دريافت کارت تردد خود اقدام کردند.
اين مسئول بيان کرد: در اولين مرحله از توزيع کارت تردد متقاضيان پس از دريافت پيام کوتاه سازمان حمل و نقل و ترافيک شهردري قزوين در روزهاي 21 و 22 خردادماه سال جاري به سازمان مراجعه کرده و کارت تردد خود را دريافت کردند.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به انجام بازديدهاي ميداني از شهرهايي که پيش از اين اين طرح در آن ها اجرا شده است، اظهار کرد: براي اجراي هرچه بهتر طرح پياده راه خيام از طرح هاي پياده راه خيام در برخي از شهرهاي کشور ازجمله پياده راه خيابان علم الهدي در رشت، پياده راه خيابان خيام در اروميه و پياده راه خيابان هاي وليعصر و تربيت در تبريز بازديد ميداني به عمل آمد.
عرشيان خاطرنشان کرد: با بازديد ميداني که از اين طرح ها در نقاط مختلف کشور توسط کارشناسان سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين به عمل آمد، بيش از 90درصد از مردم از اجراي اين طرح در سطح شهر اعلام رضايت کردند.
وي عنوان کرد: با اشاره به اين که مردم نگران کيفت دريافت خدمات شهري نباشند، عنوان کرد: با اجراي اين طرح کيفيت خدمات ارائه شده به شهروندان افزايش مي يابد بنابراين جاي نگراني از اين بابت وجود ندارد.
مديرعامل سازمان حمل ونقل و ترافيک شهرداري قزوين يادآور شد: در محدوده اجراي طرح پياده راه خيام(حدفاصل چهارراه شهرداري تا سه راه خيام) 700خانوار سکونت دارند که پس از اجراي طرح تنها با دراختيار داشتن کارت تردد وسايل نقليه مي توانند وارد محدوده اجراي طرح شوند
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط