شنبه ۱۳۹۳/۰۳/۱۷

سومين شنبه؛

سورتمه و پيست مدرن پرش در آسمان قزوين بزودي افتتاح مي‌شود

شهرداري قزوين با مشارکت بخش خصوصي بزرگترين سورتمه مدرن ريلي کشور در بوستان ملي باراجين قزوين به زودي به صورت آزمايشي افتتاح مي‌کند.

 

شهردار قزوين گفت: به زودي شهرداري قزوين با مشارکت بخش خصوصي؛ بزرگترين سورتمه مدرن ريلي و پيست مدرن پرش در آسمان کشور در بوستان ملي باراجين قزوين به صورت آزمايشي افتتاح مي‌کند.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي افزود:با توجه به پيگيري‌هاي به عمل آمده از احداث پيست پرش در آسمان در بوستان ملي باراجين،مراحل پيشرفت اين پروژه به پايان رسيده و در مرحله افتتاح آزمايشي مي‌باشد و به زودي به بهره برداري عموم خواهد رسيد.
وي بيان کرد: سورتمه مدرن ريلي و پيست مدرن پرش در آسمان با اعتبار 100 ميليارد ريال در مسير يک کيلومتر در بوستان ملي باراجين احداث شده است که اين سورتمه بزرگترين سورتمه در کشور است.
وي افزود: اين پروژه که يکي از مهمترين پروژه‌هاي حوزه سرمايه گذاري شهرداري قزوين مي‌باشد، مراحل توليد، ساخت و بهره‌برداري آن طبق استانداردهاي لازم ملي و بين‌المللي انجام شده است.
اين مقام مسوول گفت: بهره‌برداري از سورتمه مدرن ريلي و پيست مدرن پرش در آسمان قزوين موجب ارتقاي نشاط و شادابي شهروندان قزويني و علاقه‌مندان استفاده از اين سورتمه و جذب گردشگرادن داخلي و خارجي به اين مجموعه مي‌شود.
وي ادامه داد: ارتفاع سکوي پرش پيست 14 متر و بعد از تهران دومين شهر در کشور که داراي اين پيست پرش مي باشد.
نصرتي اظهار کرد: قرارداد اين پروژه در 19 اسفند سال گذشته منعقد گرديده است و آورده شهرداري قزوين، زمين و مجوزات و ملك مي باشد و اين پروژه شامل پيست مصنوعي پرش در آسمان و سورتمه ريلي به همراه ساير مستحدثات است.
شهردار قزوين افزود: ويژگي خاص سورتمه قزوين نسبت به موارد مشابه آن در کشور، دو بار ليفت در اين سورتمه ديده شده است و قوس و تعداد موج بيشتر مي‌باشد و همچنين 80 متر طول آن بزرگتر از سورتمه تهران که واقع در گلابدره مي‌باشد است.
وي ابراز اميدواري کرد: با توجه به حضور تيم کارشناسان خارجي، پروژه سورتمه نيز مراحل ساخت را پشت سر گذاشته و در حال نصب و طي ماه هاي آينده شاهد بهره برداري از اين پروژه نيز خواهيم بود.
شايان ذکراست، مسعود نصرتي، شهردار قزوين در نشست خبري ارديبهشت ماه وعده داده بود که تا هفته قزوين(شهريور) هر شنبه از طريق رسانه‌ها، پروژه‌هاي شهرداري قزوين به شهروندان معرفي مي‌شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط