دوشنبه ۱۳۹۳/۰۳/۰۵

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

مراحل پاياني عمليات نصب پل هوايي عابر پياده سرداران قزوين

عمليات نصب پل هوايي عابر پياده سرداران با اعتبار500ميلون تومان در مراحل پاياني کار قرار دارد.

 

شهردار قزوين گفت:عمليات نصب پل هوايي عابر پياده سرداران با اعتبار500ميلون تومان در مراحل پاياني کار قرار دارد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي افزود: نقش پل‌ها هوايي در کاهش آمار تصادفات و افزايش ايمني تردد عابران پياده برکسي پوشيده نيست.
وي اضافه کرد: براين اساس يکي از برنامه‌هاي اولويت دار سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين طراحي و احداث پل هاي هوايي عابرپياده در نقاط مختلف سطح شهر قزوين است.
اين مقام مسوول ادامه داد: براي احداث پل هاي هوايي عابرپياده کارشناسان سازمان در وهله اول مطالعات لازم را انجام داده و پس از نيازسنجي و مکان يابي اقدام به طراحي و احداث اين پل ها مي کنند.
نصرتي با اشاره به احداث پل هوايي سرداران عنوان کرد: اين پل در محور نوروزيان و حدفاصل چهارراه عمران تا ميدان سرداران به منظور ايجاد دسترسي ايمن براي ساکنان منازل مسکوني بانک مسکن، مراجعان بوستان بانوان و دانش آموزان مدارس واقع در اين محدوده از شهر قزوين احداث مي شود.
وي تصريح کرد: سازه و معماري اين پل برگرفته از الگوي پل‌هاي غيرهمسطح نصر و سرداران بوده و با نورپردازي و طراحي زيبا انجام شده است.
شهردار قزوين گفت: در حال حاضر ساخت، حمل و نصب پل به ميزان 90درصد پيشرفت فيزيکي داشته و ظرف مدت20روز آينده عمليات تکميلي پل انجام مي شود.
نصرتي بيان کرد: عمليات تکميلي پل هوايي عابران پياده سرداران شامل مراحل مونتاژ، نصب ستون و عرشه هاي پل و نرده‌هاي زيرپل و نصب پله هاي پل هوايي است که ظرف 20روز آينده به اتمام مي رسد.
وي ابراز کرد: همزمان با تکميل پل هوايي، پيمانکار پروژه عمليات ساخت و نصب بخش معماري و زيبايي پل را در دستور کار دارد به گونه اي که ظرف45روز آينده پل هوايي عابرپياده سرداران به بهره برداري مي رسد.
شهردار قزوين خاطرنشان کرد: شهروندان قزويني مي توانند حداکثر ظرف يک ماه آينده جهت دسترسي ايمن از عرض اين محور استفاده کنند.
نصرتي اظهار کرد: اين محور به عنوان يکي از معابر شرياني در جه يک در مطالعات جامع تعريف شده است که با احداث پل هاي غيرهمسطح نصر و سرداران با افزايش سرعت خودروها روبروشده و با احداث اين پل هوايي عابرپياده عبور عرضي عابران پياده به صورت ايمن فراهم مي شود.
وي يادآور شد: هزينه اجرايي اين پروژه 500ميليون تومان پيش بيني شده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط