یکشنبه ۱۳۹۳/۰۱/۱۰

نصرتي، شهردار قزوين عنوان کرد؛

قزوين در مسير تحول و توسعه

شهردار قزوين با اشاره به پروژه‌هاي شاخص انجام شده در قزوين، اين شهر را در مسير تحول و توسعه عنوان کرد.

 

 خبرگزاري فارس:شهرداري‌ها محور اساسي اداره شهرها هستند و امروزه بدون خدمات شهرداري‌ها امکان زندگي در هيچ شهري وجود ندارد.
در همين راستا و براي آشنايي بيشتر با اقداماتي که در سال‌هاي اخير در اين حوزه شهري انجام شده گفت‌وگويي ترتيب داديم با مسعود نصرتي شهردار قزوين که در ادامه مي‌آيد.
فارس: در خصوص برگزاري جشنواره روز قزوين در سال‌هاي اخير توضيحاتي بفرماييد.
9 شهريور ماه سالروز انتخاب قزوين به عنوان پايتخت دولت شيعي صفويان نقطه عطف تاريخ اين شهر است که پس از انطباق تاريخ قمري با شمسي به عنوان روز قزوين انتخاب شد.
به همين منظور شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين اقدام به برگزاري جشنواره‌اي با همين عنوان را در دستور کار خود قرار داد تا از رهگذر آن ضمن معرفي توانمندي‌ها و قابليت‌هاي کهن شهر قزوين تلاشي را براي حفظ و گسترش ظرفيت‌هاي گذشته اين شهر تاريخي به انجام برساند.
مجموعه مديران شهري قزوين معتقدند تنها پيشينه قزوين نيست که بايد مايه افتخار باشد بلکه تلاش در جهت افتخار آفريني در عصر حاضر نيز به نوعي پاسداري از افتخارات گذشتگان و شايد به مراتب مهمتر از آن است.
در همين راستا دبيرخانه جشنواره روز قزوين پس از ايجاد کارگروهي متشکل از دبيران سه محور گردشگري، سرمايه گذاري و فرهنگي و نمايندگان شهرداري و شوراي اسلامي شهر برنامه‌ريزي براي گراميداشت هفته‌اي با نام قزوين را آغاز کرد.
فارس: در خصوص برگزاري جشنواره‌هاي ملي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز در کاروانسراي سعدالسلطنه توضيحاتي بفرماييد.
اين جشنواره با توجه به سند چشم‌انداز شهر قزوين که يک شهر فرهنگي و تاريخي با جاذبه‌هاي گردشگري با ويژگي‌هاي بازرگاني و دانشگاهي و ... معرفي شده است و بايد براي شناسايي قابليت و توسعه روز افزون آن تلاش بيشتري کرد.
با برگزاري نخستين نمايشگاه و جشنواره ملي بازي و اسباب بازي که در راستاي هدف افزايش سرعت شناسايي آثار تاريخي شهر قزوين برگزار شد و در کنار نگاه توسعه گردشگري با معرفي بازي‌ها و اسباب بازي‌هاي ديروز به طور نامحسوس براي خانواده‌هاي بازديدکننده دغدغه ايجاد کرد.
فارس: در خصوص پروژه چند منظوره تجاري، پذيرايي، اقامتي و پارک آبي کاسپين چه اقداماتي صورت گرفته است؟
اين پروژه در زميني به مساحت 150 هزار متر مربع در ضلع شمالي آزادراه قزوين - زنجان در اراضي بوستان ملي باراجين و با کاربري تفريحي، فرهنگي، اداري، تجاري و خدماتي با 800 ميليارد ريال سرمايه گذاري بخش خصوصي در مدت سه سال در حال احداث است.
 
مجتمع فرهنگي گردشگري کاسپين داراي دو پارکآبي، هايپر مارکت، مراکز مالي، بانکي، کافي شاپ، رستوران‌هاي بين‌المللي و فضاي سبز، پارکينگ سرپوشيده و روباز است.
فاز نخست ساخت مجموعه تجاري کاسپين با 2.5 هکتار در تابستان سال 1391 توسط مسئولان استاني و مجموعه شهرداري قزوين کلنگ زني شد.
فارس: يکي از اتفاق‌هاي مهم در سال‌هاي اخير در قزوين افتتاح شهربازي بوستان ملي باراجين بوده است در اين راستا توضيحاتي بفرماييد.
در خرداد ماه سال 1389 همزمان با هفته دولت کلنگ بزرگترين شهر بازي منطقه با مشارکت شهرداري قزوين و بخش خصوصي در مجاورت مجموعه بوستان ملي باراجين به زمين زده شد.
اين پروژه با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد ريال و با عرصه 60 هزار متر مربع به مدت 30 ماه با نظارت سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين طراحي و ساخته شد.
شهربازي بوستان ملي باراجين علاوه بر مراکز تفريحي، گردشگري و ورزشي داراي بخش‌هاي اداري، فرهنگي و خدماتي نيز است که تأمين مالي اين پروژه از طريق جذب سرمايه‌گذار بخش خصوصي صورت گرفته است.
فارس: چه اقدامات مهمي در سال‌هاي اخير در شهرداري منطقه يک قزوين صورت گرفته است؟
از جمله اقدامات صورت گرفته در شهرداري منطقه يک قزوين در سال‌هاي اخير مي‌توان به احداث بوستان ملاخليلا با اعتبار 25 ميليارد ريال، پياده روسازي خيابان امام (ره) با اعتبار 6 ميليارد و 600 ميليون ريال، پياده روسازي خيابان تهران قديم با اعتبار 4 ميليارد و 650 ميليون ريال و ادامه بسترسازي رودخانه نواب با اعتبار 6 ميليارد و 200 ميليون ريال اشاره کرد.
همچنين احداث سرويس بهداشتي در محل پل 7 دي و چهار راه ولي عصر (عج) هر کدام با اعتبار 700 ميليون ريال و افتتاح بوستان دانش با اعتبار 3 ميليارد و 470 ميليون ريال از ديگر اقدامات اين شهرداري است.
فارس: چه اقداماتي در خصوص پروژه احداث بوستان انديشه صورت گرفته است؟
عمليات عمراني بوستان انديشه با اعتبار 350 ميليون تومان در مساحت پنج هزار و 800 متر مربع با هدف افزايش سرانه فضاي سبز، آماده کردن مکاني امن و زيبا براي ساکنين محله انديشه و فضاي مطلوب براي ورزشهاي همگاني اجرايي شده است.
اين پروژه با هدف افزايش سرانه فضاي سبز، آماده کردن مکاني امن و زيبا براي ساکنان محله انديشه و فضاي مطلوب براي ورزش‌هاي همگاني اجرايي شده است.
 
فارس: در خصوص افتتاح و کلنگ‌زني پروژه عمراني منطقه سه شهرداري در سال‌هاي اخير توضيحاتي بفرماييد.
از جمله اين پروژه‌ها مي‌توان به پروژه‌ قرائت‌خانه انديشه، دور برگردان کانال آبرساني بلوار معلم، سرويس بهداشتي مينودر، پارک آفرينش، بوستان حاشيه ملاصدرا و سرويس بهداشتي جانبازان اشاره کرد که انجام شده است.
اين پروژه‌ها با هدف توسعه شهري و افزايش امکانات رفاهي شهروندان با اعتبار 205 ميليارد و 300 ميليون ريال در منطقه سه شهرداري قزوين به بهره‌برداري رسيده که با تحقق اين امر رضايت شهروندان اين منطقه افزايش يافته است
پايان پيام.

 

تصاویر مرتبط