دوشنبه ۱۳۹۰/۰۳/۱۶

طرح هميار محيط زيست امسال در قزوين اجرا مي شود

در سال جاري، طرح هميار محيط زيست با همکاري شهرداري، سازمان هاي پسماند، آموزش و پرورش و اداره كل محيط زيست اجرا مي شود.

 

پيام شهر- سمانه حقيقت خواه، مسئول ستاد تفکيک زباله از مبدأ سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري قزوين با بيان اينكه تفکيک زباله از مبدأ نياز به فرهنگ سازي دارد و تغيير يک فرهنگ نياز به آموزش و کار مداوم است تا اين روند به خوبي طي شود، گفت: از چند سال پيش تاکنون اقدامات زيادي از جمله آموزش به شهرندان به صورت چهره به چهره در درب منازل، مراکز اداري و آموزشي، مراکز بهداشتي و درماني صورت گرفته که در نهايت منجر به ارتقاي سطح فرهنگ و آگاهي شهروندان شده است.
حقيقت خواه با اظهار اينكه بنا داريم سال جاري، طرح هميار محيط زيست را با همکاري شهرداري، سازمان هاي پسماند، محيط زيست و سازمان آموزش و پرورش اجرايي كنيم تا دانش آموزان مدارس با مراحل تفکيک زباله و محصولاتي که از بازيافت پسماندها توليد مي شود؛ آشنا شوند، افزود: هر ساله برنامه بازآموزي به شهروندان در درب منازل صورت مي گيرد و آخرين اطلاعات مربوط به فعاليتهاي سازمان پسماند به شهروندان گزارش مي شود.
وي با بيان اينكه آموزش خطرات زيست محيطي زباله هاي خطرناک و جداسازي آنها در دستور کار اين سازمان قرار دارد، ادامه داد: مشارکت شهروندان در جداسازي زباله هاي خشک از تر گام مؤثري است در حفظ محيط زيستي که امانت آيندگان است. توليد کود آبي از زباله هاي تر با کيفيت عالي منوط به عاري بودن زباله هاي تر از موادي است که سال ها طول مي کشد به چرخه بازيافت برگردند.
مسئول ستاد تفکيک زباله از مبدأ، ضمن اشاره به ضرورت تفکيک پاکتهاي چند لايه از سوي شهروندان اظهار كرد: خوشبختانه سال گذشته تکنولوژي بازيافت اين پاکتها به ايران وارد شده و کارخانه، کاغذ الموت و کارخانه اي در تهران به اين مهم اختصاص يافته است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط