یکشنبه ۱۳۹۰/۰۳/۰۱

تعاملات فرهنگي قزوين و كربلا افزايش مي يابد

شهردار قزوين حضور مديران شهرداري كربلا در قزوين را عاملي براي افزايش تعاملات فرهنگي ميان شهرهاي قزوين و كربلا دانست.

 

فارس- در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين كه با حضور مديران شهرداري كربلا برگزار شد، مسعود نصرتي شهردار قزوين با بيان اينكه در مدت يك هفته‌اي كه مديران شهرداري كربلا در قزوين حضور دارند برنامه‌هاي آموزشي و بازديد از پروژه‌ها و آثار تاريخي قزوين پيش بيني شده است، گفت: اميد است با بازديد از آستان مقدس امامزاده حسين (ع) فرزند امام رضا (ع) و آستان مقدس چهار انبيا مقدماتي براي تعاملات هرچه بيشتر دو شهر مذهبي قزوين و كربلا برقرار شود.
نصرتي تصريح كرد: اميدواريم تعاملات فرهنگي بين شهر قزوين و كربلا برقرار و در سفر يك هفته‌اي اين هيئت به قزوين موجبات هرچه بيشتر اين امر فراهم شود.
در ادامه عباس ظاهري، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در خصوص مديريت پسماند، فضاي سبز، شهرسازي و معماري و ترافيك براي مديران شهرداري كربلا افزود: در مدت حضور در قزوين اين هيئت ديدارهايي با استاندار و امام جمعه قزوين خواهند داشت و اميدواريم بتوانيم تجارب را به يكديگر منتقل كرده و از اين تجارب استفاده كنيم.
رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اينكه در آستانه ولادت بانوي گرامي اسلام حضرت زهرا (س) پيشنهادي از سوي كميته بانوان شوراي شهر صورت گرفته است كه براي تمام عوارض 50 درصد تخفيف به زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها داده شود، ادامه داد: با توجه به تصويب اين موضوع در جلسه شوراي شهر، در اين موضوع سقف هدايا براي هر فرد 2 ميليون تومان و در مجموع سقف كل هدايا به مراجعه‌كنندگان 15 ميليون تومان است كه اين مصوبه از سوم خرداد ماه جاري تا 31 خرداد ماه اجرايي مي‌شود.
ظاهري اعلام كرد: همچنين با توجه به تصويب شوراي اسلامي شهر، به مناسبت هفته زن 800 هزار ريال به هر يك از بانوان شاغل در شهرداري قزوين به همراه يك جلد كتاب زن در آينه جمال و جلال اهدا مي‌شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط