یکشنبه ۱۳۹۰/۰۳/۰۱

خضير جاسم، معاون شهردار كربلا:

ديدار با مديريت شهري قزوين نقطه آغاز تعاملات است

ديدار با مديريت شهري قزوين نقطه آغاز تعاملات است و تاثير قابل توجهي در خدمت رساني به شهروندان كربلا و زائران امام حسين (ع) خواهد داشت.

 

فارس- مهندس حميد خضير جاسم، معاون شهردار كربلا در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين با مطلب فوق افزود: ضمن خرسندي از سفر به قزوين، اميدواريم بتوانيم از تجارب بدست آمده اين سفر در كربلا استفاده ‌كنيم.
خضير جاسم، آباداني و توسعه شهر كربلا را وظيفه همه مسلمانان و به خصوص شيعيان دانست و افزود: كربلا يك شهر جهاني است و فقط مخصوص شهروندان كربلا نيست ، بلكه متعلق به شيعيان است.
وي با بيان اينكه شهر كربلا به دو بخش منطقه حسينيه و حر تقسيم مي‌شود، جمعيت استان كربلا را يك ميليون و 200 هزار نفر و شهر كربلا 600را هزار نفر اعلام كرد و گفت: شهرداري كربلا داراي 12 بخش و شامل محيط زيست، شهرسازي، ماشين‌آلات و نظافت خيابان‌ها، درآمدها، روابط عمومي و اطلاع‌رساني، بخش مالي و حسابرسي، توزيع زمين شهري، مديريت نيروي انساني، پارك‌ها و فضاي سبز است.
معاون شهردار كربلا با اشاره به اينكه جذب بودجه شهرداري در كربلا از دو محل دولتي و ييك محل خصوصي صورت مي‌گيرد، ادامه داد: در سال گذشته دولت مركزي و دولت محلي هر كدام 100 ميليارد دينار بودجه به پروژه‌هاي شهرداري اختصاص دادند؛ البته به دليل فشارهايي كه بر مردم وارد مي شود امكان كسب درآمد از شهروندان نيست، ولي براي اجراي پروژه‌ها از دولت تقاضاي بودجه كرده و بودجه مورد نياز اختصاص داده مي‌شود.
جاسم با اظهار اينكه اكنون شاهد اجراي پروژه‌هاي بزرگي در عراق هستيم كه بازسازي بافت سنتي، بازسازي خيابان‌ها و احداث پل‌ها به صورت تقاطع غيرهم‌سطح از جمله اين پروژه‌هاست، افزود: اميدواريم با اجراي پروژه‌هاي مختلف به شرايط مطلوب رسيده و به جايي برسيم كه شهري شايسته امام حسين (ع) داشته باشيم.
جاسم يادآور شد: با توجه به مناسبت‌هاي مختلف و ايام خاص، شهر كربلا ميزبان زائران بسياري است، كه در سه مناسبت مهم ايام شعبانيه، اربعين و روز عاشورا، 15 ميليون زائر در كربلا داريم.
وي تعداد زائران را در سه مناسبت مهم ايام شعبانيه، اربعين و روز عاشورا، 15 ميليون نفر اعلام و عنوان كرد: در اين روزهاي خاص نيروهاي شهرداري به صورت پيوسته و شبانه‌روزي فعاليت دارند و حتي در مراسم‌ مهم نيروها و ماشين‌آلاتي از استان‌هاي ديگر به كمك ما آمده و با روش خاصي بعضي از كارها بعد از نيمه‌شب انجام مي‌شود.
معاون شهردار كربلا در پايان گفت: با وجود اينكه در مناسبت‌هاي خاص فعاليت شهرداري بسيار افزايش يافته و گاهي خسته كننده مي شود، ولي لذت ويژه‌اي دارد و به بركت وجود همكاران جوان خدمات ويژه ارائه مي‌شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط