پنجشنبه ۱۳۹۰/۰۲/۲۹

قدرداني از شهردار قزوين به عنوان حامي تئاتر شهر

در مراسمي تحت عنوان "ارديبشهت تئاتر" از مسعود نصرتي، شهردار قزوين به عنوان يكي از حاميان هنر تئاتر شهر قزوين قدرداني شد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، در مراسمي تحت عنوان "ارديبهشت تئاتر" كه به مناسبت سالروز جهاني تئاتر توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار شد، از مسعود نصرتي شهردار قزوين به دليل حمايت ها و فعاليت هايي كه سال گذشته توسط سازمان فرهنگي- ورزشي شهرداري از تئاتر قزوين صورت گرفت توسط هنرمندان تئاتر قدرداني شد.
در اين مراسم كه در تالار ايران زمين قزوين برگزار شد، محمدحسن شفيعي ها، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين گفت: مراسم ارديبهشت تئاتر براي اولين بار توسط يكي از هنرمندان انجمن نمايش قزوين طراحي و اجرا شد كه مورد توجه مركز هنرهاي نمايشي كشور واقع شد و از سال بعد هم به صورت ملي در تقويم تئاتر ايران قرار گرفت.
شفيعي ها با بيان اينكه زمينه تفريح در کشور ما زياد نيست و اگر شرايطي را فراهم کنيم و بتوانيم مردم را جذب کنيم هم وجه مادي و معنوي هنر تامين و اوقات فراغت مردم به نحو شايسته و مناسبي پر مي شود، افزود: هنرمندان تئاتر بايد با سياست گذاري درست از کمک مردمي بهره گيرند و مانند سينما که گيشه به آن جان بخشيده است بتوانند به اعتلاي تئاتر کمک کنند .
وي از راه اندازي شوراي سياست گذاري تئاتر در استان خبر داد و با اظهار اينكه با فعاليت اين تشکل ضمن برگزاري نشستهاي تخصصي به غناي هنر تئاتر و پويايي اين رشته کمک خواهد شد، ادامه داد: با افزايش 100 درصدي اعتبارات صندوق حمايت هنرمندان زمينه پشتيباني مناسب مالي از اين گروه در استان فراهم شده است.
در پايان اين مراسم توسط دو تن از هنرمندان تئاتر از مسعود نصرتي، شهردار قزوين و حميدرضا لطفي، تهيه كننده برنامه اينك مهتاب باران از شبكه قزوين به عنوان حاميان و پويان اصغري، نمايشنامه نويس،محمد اشكان فر كارگردان، امير اميدي راد طراح نور، آذر متفكر بازيگر و كارگردان نمايش عروسكي و سيد حسن اورازاني پيشكسوت تئاتر استان به عنوان فعالان اين عرصه در سال 89 قدرداني شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط