پنجشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۴

عابد، قائم مقام سازمان اوقاف كشور:

طرح ساماندهي امامزاده حسين(ع) قزوين يك پروژه ملي است

اجراي طرح بزرگ ملي و مذهبي ساماندهي و توسعه حرم امامزاده حسين(ع) قزوين با عزم جدي مسوولان و خيرين و مشارکت مردم سرعت بيشتري پيدا مي‌کند.

 

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خيريه کشور گفت: اجراي طرح بزرگ ملي و مذهبي ساماندهي و توسعه حرم امامزاده حسين(ع) قزوين با عزم جدي مسوولان و خيرين و مشارکت مردم سرعت بيشتري پيدا مي‌کند.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ عبدالرضا عابد در جلسه مشترک با استاندار و معاونين وي ، شهردار قزوين، مديران کل راه و شهرسازي و اوقاف استان در خصوص همکاري در اجراي طرح توسعه امامزاده حسين(ع) افزود: اين مجموعه براي تسريع در اجراي طرح توسعه حرم امامزاده حسين(ع) قزوين به عنوان يک طرح بزرگ ملي و مذهبي آمادگي کامل دارد.
وي با بيان اينکه براي پرداخت تسهيلات بانکي مورد نياز پيگيري‌هاي لازم صورت خواهد گرفت، افزود: پيگيري مسوولان استاني و شهري قزوين براي سرعت بخشيدن اجراي طرح توسعه امامزاده حسين قابل تقدير است و در اين راه بايد با عزم جدي اقدامات لازم را انجام دهيم.
قائم مقام رئيس سازمان اوقاف کشور يادآورشد: با تشکيل مجمع خيرين امامزاده و بقاع متبرکه مي‌توان از مشارکت موثر خيرين و افراد مذهبي براي طرح هاي توسعه و نوسازي اماکن مقدس به خوبي استفاده کرد.
اين مقام مسوول گفت: اجراي اين طرح بزرگ و ملي اعتبارات زيادي لازم دارد و بر اين اساس با ورود همه دستگاه‌هاي اجرايي استان، سازمان اوقاف کشور هم ورود پيدا خواهد کرد.
 وي گردشگري مذهبي را از طرح هاي مهم عنوان و بيان کرد: در صورت توسعه و نوسازي امامزاده‌ها مي‌توان گردشگري مذهبي را توسعه داد.
عابد گفت: ترکيب هيئت امناي امامزاده بسيار مهم است و اين افراد نبايد وابسته به يك جناح، گروه و تشکل سياسي خاصي باشند بلکه هيئت امناء بايد داراي وزن اجتماعي باشد تا در جلب اعتماد عمومي و تسريع پروژه موثر باشند.
استاندار قزوين:
تاخير در اجراي طرح امامزاده حسين(ع)،آسيب هاي فرهنگي درپي دارد
مرتضي روزبه  نيز در اين جلسه گفت: طرح امامزاده حسين(ع) که هويت تاريخي و مذهبي اين شهر است از سال 82 تاكنون همچنان اجرا نشده که اين تاخير زيبنده شان اين امامزاده و مردم استان نيست و آسيب رساندن به فرهنگ استان و کشور است که بايد جوابگوي آيندگان باشيم.
روزبه بيان کرد: اگر بازهم در تکميل اين طرح فاصله ايجاد شود خسارات جبران ناپذيري به استان وارد خواهد شد بنابراين نبايد اجازه داد هويت و روح قزوين از اين منطقه گرفته شود و همه ما در اين زمينه مسئوليم تا با دقت و سرعت اين کار را انجام دهيم.
 استاندار يادآورشد: هويت قزوين ساخت پل هاي متعدد و ساختمانهاي 20 طبقه نيست، توجه به اماکن مقدس و ديني است که با بي توجهي به جايي مي رسيم که مي گوئيم چرا نسل جوان به دين و فرهنگ توجه کافي ندارد در حاليکه اين کار اگر 18 سال پيش اجرا مي شد امروز مي توانست در ترويج فرهنگ ديني تاثيرگذار باشد.
وي افزود: مراسم تجمع راهپيمايي 22 بهمن امسال در کنار امامزاده برگزار شد و ما يک مکان آبرومند براي گردهمايي مهم خود نداشتيم در حاليکه اين مکان ظرفيت هاي بسيار بالايي دارد و با عزم جدي و پيگيري ما مسئولان مي تواند طرح اقتصادي و سودآوري اجرا شود که هزينه هاي خود را هم تامين کند.
روزبه اظهارداشت: اصلا مهم نيست که کار به نام چه کسي است همه ما حاضريم امکانات خود را در اختيار اوقاف قرار دهيم تا مديريت کند اما کار به سرانجام برسد تا مديون اولياء خدا و مردم نباشيم.
وي در پايان گفت: طولاني شدن اجراي طرح توسعه حرم به مصلحت نيست و بايد کار مرحله به مرحله و با تامين اعتبار لازم به سرعت اجرايي شود.
نصرتي شهردار قزوين:
اجراي طرح ساماندهي امامزاده حسين(ع) همت بسيجي مي خواهد
مسعود نصرتي، شهردار قزوين نيز با اظهار اينکه اجراي طرح ساماندهي امامزاده حسين قزوين اولويت اول شهرداري است ،گفت: با توجه به غفلت هاي گذشته در خصوص رسيدگي به امامزاده حسين(ع) قزوين اجراي طرح ساماندهي اين امامزاده نيازمند همت بسيجي وار است.
نصرتي با اظهار اينکه با مشارکت و همدلي بين دستگاه هاي در سطح استاني و ملي مي توان پروزه ساماندهي امامزاده حسين(ع) قزوين را شروع کرد؛ افزود: پروژه در 10 رديف اجرايي و 8 رديف تملک تعريف شده است و در جلسات فني همزمان مي توان تصميم گيري لازم را صورت داد و گسترش صحن و حرم جزو برنامه کاري اين پروژه است و 63 ميليارد تومان براي اجرا و 43 ميليارد تومان براي تملک برآورد شده است و با اختصاصي کمک هاي ملي ريالي و تسهيلات مي توان کارها را با سرعت پيش برد.
عليرضا خزائلي مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين نيز گفت: براساس توافقنامه سال 88 اوقاف استان و شهرداريقزوين سازمان نوسازي مجري پروژه است و شئراي راهبردي با وظايف مشخص براي آن پيش شده است .
گفتني است؛ در اين نشست مرتضي روزبه استاندار، منوچهر حبيبي معاون عمراني و ايوب رحيمي معاون سياسي امنيتي استاندار، حجت الاسلام نوروزي مديرکل اوقاف استان، عباس ظاهري رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين؛ مسعود نصرتي شهردار قزوين، نادر محمدزاده مديرکل راه و شهرسازي استان و خزائلي مديرعامل سازمان نوسازي و شهرسازي شهر قزوين هم حضور داشتند و قبل از جلسه قائم مقام اوقاف کشور بازديدي از امامزاده حسين(ع) قزوين داشتند که نصرتي شهرداري توضيحات مفصلي و کاملي در خصوص پروژه ساماندهي ارايه کردند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط