دوشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۰۷

مدير اتاق بازرگاني منطقه آلن تجو پرتغال:

تجار قزويني مي‌توانند در منطقه آلن تجو پرتغال سرمايه گذاري کنند

منطقه آلن تجو پرتغال با قرار گرفتن در مرکز تجاري کشور پرتغال و داشتن ظرفيت‌هاي اقتصادي و منابع طبيعي آماده حضور تجار و بازرگانان قزوين براي سرمايه گذاري است.

 

مهر:مدير اتاق بازرگاني منطقه آلن تجو پرتغال گفت: اين منطقه با قرارگرفتن در مرکز تجاري کشور پرتغال و داشتن ظرفيت‌هاي اقتصادي و منابع طبيعي آماده حضور تجار و بازرگانان قزوين براي سرمايه گذاري است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين و به نقل از خبرگزاري مهر از قزوين؛  دکتر جسوس در نشست تخصصي با تجار و بازرگانان استان قزوين که در سالن اجتماعات قائم برگزار شد، اظهار کرد: دولت پرتغال مصمم است تا خود را از مشکلات اقتصادي رها کند و به همين دليل از فعاليت بخش خصوصي در خارج از کشور و نيز سرمايه گذاري در داخل حمايت مي کند.
نماينده اتاق بازرگاني منطقه آلن تجو پرتغال تصريح کرد: قسمت اعظم قابليت هاي اقتصادي، صنعتي و کشاورزي کشور پرتغال در منطقه آلن تجو قرار دارد و با تصميماتي که دولت براي رونق اقتصادي گرفته گامهاي خوبي براي تقويت سرمايه گذاري برداشته شده است.
وي افزود: خوشبختانه در سه سال اخير صادرات کشور ما 20 درصد افزايش يافته و اين روند همچنان روبه افزايش است و هويت اقتصادي کشور هم در بخش سرمايه گذاري، توليد، ثبت املاک، انعقاد قراردادها بهبود يافته و ما نيز آماده ايم ضمن پذيرش سرمايه گذاري در پرتغال، نسبت به صادرات و واردات بيشتر و جذب سرمايه هاي خارجي هم اقدام کنيم.
اين فعال اقتصادي کشور پرتغال يادآورشد: براي سهولت سرمايه گذاري خارجي کارهاي خوب انجام شده و ضمن تسهيل در صدور مجوز امکانات زيادي براي خارجي ها قائل مي شويم که تجار قزويني هم مي توانند از اين شرايط استفاده کنند.
جسوس اظهارداشت: براي کساني که تا 9 ميليون يورو در کشور ما سرمايه گذاري کنند معافيت هاي مالياتي پيش بيني شده و شرايط بسيار مناسب زندگي و داشتن موقعيت ويژه در ميان کشورهاي اروپايي و کاهش 21 درصدي مالياتها در سالهاي اخير شرايط خوبي را براي سرمايه گذاران ديگر کشورها فراهم کرده که ايرانيها مي توانند در اين بستر مناسب سرمايه گذاري کنند.
وي بيان کرد: براي ايرانيها هم مي توانيم بسته هاي حمايتي تعريف کنيم تا شرايط راحت تر و اقتصادي تري براي سرمايه گذاري ايجاد شود.
دعوت از تجار ايراني براي سفر به پرتغال
نماينده اتاق بازرگاني منطقه آلن تجو پرتغال اظهار کرد: از تجار و بازرگانان استان قزوين دعوت مي کنيم با سفر به کشور ما از منطقه بندري و مستعد تجاري آلن تجو بازديد کنند و اگر شرايط را براي سرمايه گذاري مناسب ديدند در اين زمينه اقدام لازم را انجام دهند.
وي افزود: ما هم حاضريم براي شرکت هاي پرتغالي که علاقمند به سرمايه گذاري در ايران و استان قزوين باشند حمايت هاي لازم را انجام دهيم.
جسوس تصريح کرد: توليد ناخالص داخلي اين‌ کشور به کشاورزي، صنعت و خدمات وابسته است و محصولات صادراتي آن شامل پوشاک و کفش، ماشين آلات، مواد شيميايي و کاغذ و بيشترين محصولات وارداتي آن هم شامل تجهيزات حمل‌ و‌ نقل، مواد شيميايي، محصولات پتروشيمي، منسوجات و محصولات کشاورزي است.
اين فعال اقتصادي بيان کرد: اين منطقه داراي منابع طبيعي، تاريخي، دانشگاهي، سواحل دريا، مراکز گردشگري و ظرفيت خوبي براي سرمايه گذاري است و استراتژي مسئولان کشور در سال 2020 بر مبناي استفاده از ظرفيتهاي تخصصي و مهارتي براي توسعه اقتصادي و فعاليت‌هاي بين المللي است که با کمال ميل از تجار و بازرگانان قزوين دعوت مي کنيم در کشور ما حضور يافته و سرمايه گذاري کنند.
در ادامه جرج پايس مدير بخش کارآفريني منطقه آلن تجو پرتغال اظهار کرد: کشور پرتغال در صنايع هواپيمايي، کشتي سازي، انرژي هاي بادي، روغن زيتون و نرم افزارها قابليت هاي خوبي براي همکاري با کشورهاي ديگر از جمله ايران دارد.
پايس گفت: با توليد بهترين کاغذهاي دنيا، ماهي هاي تزئيني، روغن زيتون، صنايع پالايشگاهي و گاز آماده اجراي طرح هاي صنعتي و توليدي در ايران و استان قزوين هستيم.
کشاورز قاسمي:
شرايط براي توليد محصولاتي با برند پرتغال در قزوين فراهم است
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي قزوين گفت: با حمايت‌هاي دولتي و بستر سازي مناسب شرايط سرمايه گذاري شرکت هاي خارجي در قزوين فراهم شده و تجار پرتغالي هم مي‌توانند از اين فرصت براي توليد محصولاتي با برند شاخص در اين استان سرمايه گذاري کنند.
عليرضا کشاورز قاسمي در اين نشست گفت: از شهرداري قزوين که زمينه سفر هيئت تجاري از کشور پرتغال به استان را فراهم کرده اند تشکر مي کنيم واميدواريم زمينه سرمايه گذاري هاي مشترک فراهم شد.
 رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي قزوين تصريح کرد: تفاوت وظايف و اختيارات شهرداري در پرتغال و ايران بسيار است و در اين کشور حوزه گردشگري، صنعت، کشاورزي و تجارت هم توسط شهرداري ها انجام مي شود لذا در نشست اين هيئت از تجار قزويني هم دعوت کرديم تا با گفتگوي رو در رو زمينه فعاليتهاي مشترک را بررسي کنند.
کشاورز قاسمي بيان کرد: مسئوليت نشست هاي تجاري در اين سفر بر عهده اتاق بازرگاين قزوين است و فعالان حوزه بسته بندي و صنعت استان براي تبادل نظر حاضر هستند.
وي يادآورشد: با توجه به منطقه سوق الجيشي ايران و بازار بزرگ مصرف در اين کشور زمينه رقابتي سودآور براي شرکتهاي خارجي در ايران و استان قزوين فراهم است که از بازرگانان و سرمايه گذاران پرتغالي و قزويني انتظار داريم از اين فرصت مناسب دو سويه بخوبي استفاده کنند تا شايد به تفاهم برسيم.
سرمايه گذاري 22 شرکت خارجي در قزوين
مشاور اقتصادي استاندار قزوين اظهار کرد: با حمايت هاي خوب دولتي و ايجاد بستر و زيرساخت هاي لازم تاکنون 22 شرکت بزرگ خارجي از جمله نستله با برند جهاني در استان حضور يافته و فعاليت مي کنند که اين شرايط براي هيئت پرتغالي فرصت مناسبي است تا پس از بررسي ظرفيت و توانمندي ها علاقمندي خود در موضوعات مشترک را اعلام کند.
کشاورز قاسمي تصريح کرد: تجار قزويني هم مي توانند از برند خوبي که پرتغال در برخي محصولات دارد استفاده کنند و با توليد مشترک در توليد کالاهاي مورد نياز بازار در توسعه مناسبات بازرگاني اقدام کنند.
وي يادآورشد: اتاق بازرگاني قزوين بر اساس وظايف ذاتي خود آماده همه گونه همکاري با تجار پرتغال است تا از ظرفيت هاي دو طرف براي گسترش صادرات و واردات و اجراي طرح هاي مشترک سرمايه گذاري استفاده شود.
 در ادامه تجار قزوين و پرتغال با تشکيل چهار گروه تخصصي در حوزه هاي بسته بندي، صنايع غذايي، سرمايه گذاري در حال گفتگوي رو در رو براي بررسي شرايط تفاهم هستند.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط