سه‌شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۰۱

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين خبر داد؛

آغاز عمليات نصب عرشه پل عابر پياده مقابل صداوسيماي شهر قزوين

عمليات نصب عرشه پل عابر پياده مقابل صداوسيما با اعتبار 450 ميليون تومان توسط سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين آغاز شد.

 

 

مديرسازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: عمليات نصب عرشه پل عابرپياده مقابل صداوسيما با اعتبار 450 ميليون تومان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: مسئله عابر پياده در طراحي شهري مسئله‌اي بسيار مهم و اساسي است که متاسفانه‌ در بسياري نقاط دنيا از جمله در ايران به فراموشي سپرده شده است.
وي اضافه کرد: ما در اغلب موارد خيابانها و فضاهايي را طراحي مي کنيم که الويت را به عبور وسايل نقليه داده است و بنابراين براي انسانهايي که ازاين فضاها استفاده مي کنند شهر يا مکاني را مي سازيم خطرناک و بدون احساس امنيت براي عابران پياده.
اين مسوول ادامه داد: اتومبيل ها روز به روز حاکميت خود را بر شهر بيشتر مي کنند و به دنبال آن نقش و حضور عابرپياده در فضاهاي شهري کمرنگ تر مي شود.
مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: از دلايل اصلي ساخت پياده رو و پل هاي عابر پياده افزايش ايمني عبور و مرور عابران پياده است زيرا بيشترين افراد در معرض خطر و بيشترين جان باختگان در حوادث رانندگي درون شهري، عابران پياده هستند.
عرشيان تصريح کرد: پل هاي عابر پياده که در قالب عنوان کلي گذرگاههاي عرضي غير همسطح روگذر طبقه بندي مي‌شوند، نمونه اي از امکانات مناسب شهري براي تسهيل عبور و مرور پياده، همراه با افزايش ايمني تردد، جلوگيري از حوادث ناگوار و نيز کاهش مشکلات ترافيکي معابر هستند.
وي بيان کرد: بنابراين با توجه به کارايي و پيامدهاي مثبت اين پل ها، طراحي و ساخت آنها در سطح شهرها البته نه تنها بر مبناي رويکردي سازه اي (سازه اي اغلب فلزي براي عبور) ضروري است.
اين مسوول گفت: شهر قزوين نيز از اين قاعد ه کلي حاکم بر شهرها مستثني نيست و احداث پل هاي عابرپياده براساس مطالعات هر ساله در دستور کار اين سازمان قرار مي گيرد تا براساس نيازسنجي انجام شده نسبت به تهيه و نصب پل هاي عابرپياده در سطح شهر قزوين اقدام شود.
مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ابراز کرد: در اين راستا اين سازمان اقدام به تهيه و نصب پل عابرپياده با اعتبار 450 ميليون تومان در مقابل صداو سيماي مرکز قزوين کرده است.
عرشيان افزود: براي نصب اين پل عابرپياده نياز بود تأسيسات برق شهري که در اين محدوده از شهر قزوين وجود داشت، جابجا شود که براي اين منظور 50 ميليون تومان اعتبار هزينه شده است.
وي اضافه کرد: در حال حاضر عمليات جابجايي تاسيسات برقي به اتمام رسيده و عمليات اجرايي مونتاژ پل هوايي در حال انجام است.
اين مسوول بيان کرد: در صورت مساعد بودن شرايط جوي انتظار مي رود ظرف 15 روز آينده اين پل عابرپياده به بهره برداري برسد.
پايان پيام
 
 
 

 

تصاویر مرتبط