یکشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۱۵

آيت‌الله باريک‌بين، نماينده ولي‌فقيه در قزوين:

روحيه برادري و دوستي در مساجد تقويت مي‌شود

همواره شاهديم که در مساجد روحيه برادري و دوستي ميان مسلمانان تقويت مي‌شود.

 

تسنيم: آيت‌الله هادي باريک‌بين، نماينده ولي‌فقيه در قزوين گفت: همواره شاهديم که در مساجد روحيه برادري و دوستي ميان مسلمانان تقويت مي‌شود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين و به نقل از خبرگزاري تسنيم از قزوين؛ آيت‌الله هادي باريک بين ظهر امروز در ديدار با جمعي از اعضاي کمسيون فرهنگي شوراي شهر و شهردار قزوين و اعضاي مرکزي رسيدگي به امور مساجد افزود: مساجد جايي است که انسان هاي زميني با فرشتگان آسماني با هم و به دور هم جمع مي شوند و اقامه نماز کرده و با هم خدا را عبادت مي کنند.
وي افزود: در اين مکان مقدس مردم با وضو که نشانه طهارت و پاکي است وارد شده و به عبادت مي پردازند که از اين رو حائز اهميت ويژه است.
عضو مجلس خبرگان رهبري بيان کرد: در مسجد است که با برپايي نماز جماعت کينه ها و کدورت ها از بين مي رود و روحيه برادري و دوستي تقويت مي شود.
نصرتي، شهردار قزوين:
مشکلات مساجد بايد حل شود
مسعود نصرتي، شهردار قزوين نيز نقش مساجد در تعالي فرهنگ جامعه را انکار ناپذير دانست و گفت: مساجد بهترين بناهاي معماري ايراني پس از ظهور اسلام هستند و اهميت مساجد در ايران، نشانه اي از پذيرش و اقبال مردم ايران نسبت به دين مبين اسلام است.
وي عنوان کرد: مساجد پايگاه وحدت مسلمين و نمايش وحدت و يکپارچگي است که همگي بايد دست به دست هم داده و مشکلات مساجد را حل کنيم.
نصرتي با انتقاد از فاصله گرفتن مردم از مساجد محلات افزود: با گذشت زمان از محله اي بودن مساجد فاصله گرفته ايم و لازم است اين موضوع دوباره احيا شده و در شهرسازي جديد هم به اين مقوله توجه ويژه شود.
در اين ديدار حجت الاسلام موسي صفي خاني، قائم مقام مرکز رسيدگي به امور مساجد استان، گزارشي از فعاليت هاي ائمه جماعات مساجد استان ارائه کرد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط