یکشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۱۵

گنجي، معاون سرمايه‌گذاري و مشارکت شهرداري قزوين:

قزوين قابليت تبديل شدن به منطقه آزاد تجاري و گردشگري را دارد

شهر قزوين با توجه به ظرفيت‌هاي توريستي و فرهنگي، قابليت تبديل شدن به منطقه آزاد تجاري و گردشگري را دارد.

معاون سرمايه‌گذاري و مشارکت شهرداري قزوين گفت: شهر قزوين با توجه به ظرفيت‌هاي توريستي و فرهنگي، قابليت تبديل شدن به منطقه آزاد تجاري و گردشگري را دارد.

 

به گزارش روابط عمومي معاونت سرمايه‌گذاري و مشارکت شهرداري قزوين؛ ناصر گنجي افزود: در آينده‌اي نزديک قزوين به يکي از جاذبه‌هاي مهم توريستي و فرهنگي کشور تبديل خواهد شد.
وي با اشاره به وجود کاروانسراي سعدالسلطنه به عنوان بزرگترين کاروانسراي سرپوشيده خاورميانه و قرارگيري در کنار مسير جاده ابريشم بيان کرد: اين مهم نشان مي‌دهد قزوين در گذشته نقش بسزائي در تجارت کالا ايفا مي‌کرده است.
گنجي افزود: در همين راستا موقعيت استراتژيک استان قزوين و واقع شدن در مسير کريدور شمال-جنوب و شرق و غرب کشور بيانگر اين مهم است که استان قابليت تبديل شدن به منطقه آزاد و ويژه اقتصادي را دارد.
گنجي اضافه کرد: با ايجاد زيرساخت‌هاي لازم و تأمل بر جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي استان مي‌توان بستر تبديل شدن شهر قزوين را به منطقه ويژه تجاري و گردشگري فراهم کرد.
اين مقام مسوول تصريح کرد: با تکميل مترو تهران-هشتگرد-آبيک-محمديه و قزوين، تکميل جاده قزوين،تنکابن و احداث و تکميل حمل و نقل ريلي قزوين شمال مي‌توان به دنبال احياء جاده ابريشم بود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط