یکشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۰۱

درخشان، کارشناس ارشد واحد مطالعات سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

بيش از 70 درصد از كشته‌هاي تصادفات سال گذشته عابران پياده بودند

بيش از 70 درصد از كشته‌هاي تصادفات سال گذشته عابران پياده بودند که بيش از 58 درصد از تصادفات به دليل عجله و شتاب بي مورد بوده است.

کارشناس ارشد واحد مطالعات سازمان حمل نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: بيش از 70 درصد از كشته‌هاي تصادفات سال گذشته عابران پياده بودند.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، محمود درخشان افزود: بيش از 58 درصد از تصادفات به دليل عجله و شتاب بي مورد بوده است.
وي بيان کرد: رخداد تصادفات علل مختلفي دارد که براي بررسي آن‌ها و يافتن راهکار مناسب به منظور کاهش آمار تصادفات، سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با همکاري پليس راهنمايي و رانندگي استان و پزشکي قانوني استان قزوين به بررسي آماري که اين ارگان ها در اختيار سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين قرار داده‌اند، پرداخته است.
عرشيان گفت: براي يافتن راهکار مناسب به منظور کاهش آمار تصادفات، اين سازمان آمار تصادفات سال گذشته استان قزوين که توسط ارگان هاي مذکور جمع آوري شده بود را مورد تحليل و بررسي قرار داده است.
وي با بيان اينكه بي احتياطي سهم عمده اي در بروز تصادفات داشته، اضافه كرد: 63 درصد از تصادفات درون شهري قزوين به دليل بي احتياطي و بي مبالاتي بوده است.
اين كارشناس با اشاره به علل تصادفات گفت: حركت با دنده عقب، حركت در خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز و تجاوز به چپ از عواملي هستند كه بيشترين سهم در بروز تصادفات را داشته اند.
کارشناس ارشد واحد مطالعات سازمان حمل نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان كرد: در اين بين عدم توجه به جلو با 42 درصد رتبه اول را در بروز تصادفات دارد.
درخشان افزود: پس از آن عدم رعايت حق تقدم با 25 درصد، تغيير مسير ناگهاني، عدم توانايي كنترل و حركت با دنده عقب با 20 درصد در رده هاي بعدي علل بروز تصادفات قرار دارند.
وي با بيان اين كه تعداد كشته ها در صحنه تصادفات حدود يك درصد بوده است، اظهار كرد: اين آمار نشان از آمادگي مراكز اورژانس و آتش نساني در هنگام بروز تصادفات دارد.
اين كارشناس اضافه كرد: بنابراين مشاهده مي شود كه افزايش آمادگي اين نهادها در هنگان بروز تصادفات تا چه ميزان در نجات جان مصدومان سوانح رانندگي تاثيرگذار است.
کارشناس ارشد واحد مطالعات سازمان حمل نقل و ترافيک شهرداري قزوين با بيان اين كه بيشترين تصادفات در ساعات بين 18 تا 21 رخ داده است، گفت: بيشترين تصادفات در ساعات بين 18 تا 21 رخ داده   بيش از 60 درصد از كشته هاي تصادفات سال 91 به دليل برخورد وسايل نقليه با عابران پياده بوده و بقيه مربوط به برخورد وسايل نقليه با يكديگر و تصادف وسايل نقليه حامل افراد بوده است.
درخشان با اشاره به اين كه بيش از 70 درصد از كشته هاي تصادفات سال گذشته عابران پياده بوده اند، خاطرنشان كرد: بنابراين آموزش فرهنگ ترافيك و چگونگي عبور و مرور از خيابان به عموم مردم جامعه از ضروريات انكارناپذير است.
وي عنوان كرد: از بين وسايل نقليه اي كه در تصادفات درگير بودندخودروهاي سواري، وانت بار، اتوبوس، كاميون، ميني بوس و تريلي به ترتيب بيشترين سهم را در وقوع تصادفات داشتند.
اين كارشناس با اشاره به اين كه اكثر تصادفات در طول روز به وقوع پيوسته است، گفت: در مسيرهاي داخل شهري خصوصا مسيرهاي مركزي شهر تصادفات كمتري نسبت به مسيرهايي كه سرعت بيشتر بوده، رخ داده است.
کارشناس ارشد واحد مطالعات سازمان حمل نقل و ترافيک شهرداري قزوين خاطرنشان كرد: براي كاهش ميزان تصادفات بايد علاوه بر رعايت سرعت توسط رانندگان،آموزش فرهنگ ترافيك به عموم شهروندان از طريق برنامه هاي راديويي و تلويزيوني بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
درخشان يادآور شد: از همكاري پليس راهنمايي و رانندگي استان و پزشكي قانوني استان قزوين كه در جمع آوري آمار تصادفات و مصدومان و فوتي هاي تصادفات با سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين براي تحليل و بررسي همكاري كردند، كمال تشكر و قدرداني را دارم.
پايان پيام
 

تصاویر مرتبط