چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۹/۲۷

روزبه، استاندار جديد قزوين:

ترکيب اعضاي شوراي شهر قزوين جامعيت دارد

نشست مشترک اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار و جمعي از مديران شهري با استاندار جديد قزوين و معاون عمراني وي در سالن جلسات استانداري قزوين ديدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مرتضي روزبه، استاندار جديد قزوين با بيان اينکه هميشه دل مشغول مسايل مربوط به مديريت شهري بوده است، گفت: شوراي شهر فعلي قزوين با توجه به حضور افراد باتجربه، سرداران دفاع مقدس، مهندسين ارشد استان و بانوان فعال شهر  داراي جامعيت و ظرفيت بالايي است.
وي در ادامه تدبير خردمندانه و راي قاطع اعضاي شوراي شهر به شهردار نصرتي را موجب تثبيت و انرژي مضاعف شهردار شده است، افزود: مردم با اين وضعيت و برجستگي‌هاي اعضاي شوراي شهر و شهرداري انتظار بروز اشتباه را هم ندارند.
استاندار جديد قزوين با اشاره به اينکه همه دستگاه‌هاي استان بايد به شهرداري در برآورده ساختن انتظارات مردمي همکاري کنند، گفت: استانداري و ديگر دستگاه‌ها مي‌توانند با بسترسازي زمينه اداره بهتر شهر را فراهم کنند.
روزبه گفت: هرگونه رشد و پيشرفت و توسعه شهر قزوين به معناي پيشرفت استان تلقي مي‌شود و حتي ديگر شهرهاي استان به تبعيت از قزوين با الگوسازي به دنبال توسعه شهر خود خواهند بود و اين وضعيت مطلوب دست يافتني است.
وي خطاب به اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين اظهار کرد: اگر شما به عنوان نمايندگان شهروندان با تحولات عرصه مديريت شهري فعالانه برخورد کنيد و مفاهيم جديد را بومي سازي و مديريت کنيد مشکل نخواهيد داشت.
روزبه اظهار کرد: شوراي شهر فعلي در ايران شوراي شهرداري است و اعضاي شوراي شهر با درايت بايد از روزمرگي اجتناب کنند و با توجه به اينکه شوراي شهر در امر بودجه‌بندي و تحولات ساختار توانمندي سريعي دارند بايد در خصوص مديريت شهر کارهاي بنيادي انجام دهند.
وي با انتقاد از حجم نيروي انساني شهرداري قزوين گفت: اگر شهرداري تنها 100 نفر نيروي ستادي داشت بهتر شهر را اداره مي‌کرد و اينقدر توسعه نيروي انساني داشته که الان بايد دغدغه پرداخت حقوق آنان را داشته باشد.
روزبه افزود: اگر شوراي شهر و شهرداري صادقانه به مردم انتقال دهد که به دنبال فکر و ايده آنان است شهر توسعه مي‌يابد.
وي در خصوص عملکرد سازمان فرهنگي – ورزشي شهرداري قزوين نيز گفت: شهرداري بايد به حوزه‌هاي فرهنگي که متولي‌اش فرهنگ و ارشاد، سازمان تبليغات، کانون پرورش فکري و ... است ورود پيدا نکند و به تمامي مسايل از ديد مديريت شهري توجه کند و مفاهيم را به شکل جديد براي مردم بيان کند.
وي در ادامه پديده تکدي‌گري در شهرها را داراي شبکه خاص دانست و گفت: با توجه به وجود نهادهاي خيريه متعدد در استان بايد با برنامه‌ريزي مستمر قزوين را شهري بدون گدا کنيم.
ظاهري، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:
سوابق استاندار جديد براي کارآمد کردن فعاليت مديريت شهري مفيد است
 
عباس ظاهري، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: سوابق استاندار جديد براي توسعه و کارآمد کردن فعاليت مديريت شهري مفيد است.
نصرتي، شهردار قزوين:
شهرداري براي پاسخگويي کامل به مردم نيازمند درايت استانداري است
 
مسعود نصرتي، شهردار قزوين نيز گفت: شهرداري و شوراي شهر قزوين آمادگي دارد در هر جايي که استاندار جديد تشخيص دادند به ايشان و مجموعه استان کمک کند.
نصرتي افزود: با توجه به اينکه شهر قزوين داراي زير ساخت‌هاي مناسبي نيست براي فراهم کردن اين زير ساخت‌ها مسير طولاني بايد طي شود.
وي با اعلام اينکه به واسطه نزديکي قزوين به پايتخت، مردم قزوين دائما قزوين را با تهران و ديگر کلان شهرها مقايسه مي‌کنند، گفت: البته معتقديم حق با مردم است بالاخره قزوين 400 سال پيش پايتخت ايران بوده و به عنوان بارانداز اصلي کشور محل مبادلات فراواني محسوب مي‌شده است و حق مردم قزوين است که از رفاه بيشتري برخوردار باشند.
شهردار قزوين با بيان اينکه پتانسيل‌هاي خوبي در شهر قزوين وجود دارد، گفت: اگر مديريت شهري همراه و همگام با مديران استانداري قزوين برنامه‌ريزي و استفاده حداکثري از ظرفيت‌هاي موجود بکند موفق‌تر است.
وي افزود: شهرداري براي پاسخگويي کامل به مردم نيازمند درايت استانداري و ديگر دستگاه‌ها است.
گفتني است؛ در اين نشست اعضاي شوراي اسلامي شهر و مديران ارشد شهرداري قزوين در خصوص توليد ثروت، توجه به ورودي هاي شهر، رونق گردشگري، تعريض زير گذر پل بوئين زهرا، باغستان ها، همسو سازي برنامه ريزي هاي شهري با برنامه هاي استاني و کشوري، وضعيت هسته مرکزي شهري، مديريت واحد شهري، مزيت مديران بومي، ارزشمندي ايثارگران، توسعه متوازن شهري و توجه به مناطق کمتر توسعه يافته و تشکيل معاونت فرهنگي در استانداري براي هماهنگي امور فرهنگي شهر سخن گفتند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط