چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۹/۱۳

توسط شهردار قزوين صورت گرفت؛

فراهم شدن زمينه انعقاد عقد خواهرخواندگي شهر قزوين با شهر قاضيان تپ ترکيه

با توجه به قابليت‌ها و پتانسيل‌هاي شهر قزوين زمينه انعقاد عقد خواهرخواندگي شهرداري قزوين با شهرداري قاضيان تپ ترکيه فراهم شد.

 

با توجه به قابليت‌ها و پتانسيل‌هاي شهر قزوين، شهردار قزوين در حاشيه حضور در مجمع شهرداران آسيايي با مذاکراتي که با شهردار قاضيان تپ ترکيه انجام داد زمينه انعقاد عقد خواهرخواندگي اين دو شهر فراهم شد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ شهردار قزوين که در مجمع شهرداران آسيايي به عنوان رئيس مجمع شهرهاي اسلامي حضور داشت با دکتر آسيم گوزلبي شهردار قاضيان تپ ترکيه مذاکراتي انجام داد که حاصل اين مذاکرات فراهم شدن زمينه انعقاد عقدخواهر خواندگي بين اين دو شهر شد.
گفتني است؛ انعقاد اين عقد خواهر خواندگي زمينه‌ساز ارتباط بيشتر دو کشور و آشنايي با ظرفيت‌هاي يکديگر خواهد بود.
 در اين گزارش آمده است؛ اين تفاهم نامه اوليه‌ي در راستاي تمايل به تحکيم توافق و روابط دوستي بين دو شهر، برقراري و توسعه همکاري اقتصادي و تبادلات متقابل اعم از فني، فعاليت‌هاي فرهنگي منعقد شده است.  
بر اساس اين گزارش؛ تبادلات و همکاري‌هاي گسترده در زمينه‌هاي روابط اقتصادي، بوم شناسي، فرهنگي، بهداشتي، ورزشي، آموزش و مسائل آينده از جمله موضوعات مهم اين تفاهم نامه است.
در اين گزارش آمده است؛ به منظور ارتقاء و پيشرفت اقتصاد محلي هر شهر سازماندهي نمايشگاه‌ها (جايي که توانايي هاي توليدي دو شهر به نمايش گذاشته مي‌شود)، توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي بين پيشگامان دو شهر و تبادل تکنولوژي‌هاي جديد در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي از ديگر موضوعات اين تفاهم نامه بود.
بازديد از شهرهاي يکديگر، گسترش همکاري‌هاي علمي بين دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و همچنين موسسات آموزشي ديگر، حمايت از بازديدهاي متقابل توسط سازمان‌هاي دولتي، صنعتي و سازمان‌هاي خصوصي و همکاري براي کسب نتايج مطلوب از ديگر موضوعات مطرح شده در اين تفاهم نامه است.
همچنين در اين گزارش آمده است؛ گسترش جذب گردشگر در زمينه‌هاي تفريحي، اکتشافات، مکان‌هاي تاريخي و مذهبي، آداب غذا خوردن دو کشور و گردشگري بوم شناختي از ديگر موضوعات مطرح شده در اين تفاهم نامه است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط