چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۱۵

معاون استاندار قزوين:

عدالت در رسيدگي به مناطق مختلف، رسالت مديريت شهري قزوين باشد

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين از مجموعه مديريت شهري خواست تا عدالت را در رسيدگي به مناطق مختلف شهر مورد توجه قرار دهند.

 

ه گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، منوچهر حبيبي صبح امروز در جمع مجموعه مديريت شهري قزوين در سالن مفاخر عمارت شهرداري اظهار داشت: عدالت، ميراث نخستين امام شيعيان است و بايد مديران شهري در رسيدگي به مناطق مختلف شهر اعم از جنوب شهر و ديگر مناطق، آن را مورد توجه قرار دهند.
حبيبي افزود: مهم‌ترين ويژگي اعضاي سومين دوره شوراي اسلامي شهر قزوين هماهنگي، همدلي و پيگيري امور شهر بدون جنجال و تنش بود و مشکل خاصي که منجر به اختلاف ميان آنان شود، وجود نداشت.
وي با بيان اينکه مجموعه کاري شهرداري در دوره پيشين در توجه به زيرساخت‌ها، ايجاد منابع مالي پايدار و جلب و جذب سرمايه‌گذار به شهر موفق عمل کرد، ادامه داد: مسئوليت سنگيني بر عهده شهردار و تيم کاري وي قرار دارد؛ چراکه اداره يک شهر تاريخي و فرهنگي که مي‌توان به آن لقب کلانشهر داد، آسان نيست.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين بالاترين رسالت مسئولان را مردم‌داري دانست و تصريح کرد: از همين رو بايد مهم‌ترين دغدغه آنان گره‌گشايي از کار مردم باشد و توجه کنند که بالاترين مدال و نشان براي مسئولان، نشان خدمت‌گذاري به مردم است.
حبيبي خاطرنشان کرد: مجموعه مديريت شهري بايد در انجام امور ضمن توکل به خدا، شجاعت و جسارت داشته باشند؛ چراکه ريسک در کارها، به پيشبرد امور کمک مي‌کند.
وي پيگيري امور و نظارت بر آن را لازمه کار اين مديران دانست و اذعان کرد: به واسطه همين پيگيري مي‌توان کارها را بر پايه برنامه‌ريزي پيش برد و نظارت بر آن سبب مي‌شود تا امور از مسير برنامه خارج نشود.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين با تأکيد بر پيشبرد امور به شکل متوازن و خودداري از بخشي‌نگري بيان کرد: رعايت نکردن اين نکته به پيشرفت و توسعه شهر لطمه مي‌زند؛ چراکه يک شهر به برنامه‌هايي در تمام ابعاد ورزشي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي نياز دارد.
حبيبي يادآور شد: وظيفه مجموعه مديريت شهري تنظيم تمام امور شهر در جنبه‌هاي مختلف است و براي رسيدن به اين هدف بايد در مرحله نخست، تعامل لازم با دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف برقرار شود؛ زيرا بدون هماهنگي با دستگاه‌هاي خدمات‌ رسان ممکن است کارها ناقص بماند.
اين مسئول با اشاره به باز بودن سيستم مالي شهرداري نسبت به ديگر دستگاه‌ها اضافه کرد: شايد بتوان گفت نظارت ديوان محاسبات بر مسائل مالي شهرداري‌ها به دليل لزوم بررسي و رسيدگي به لحظه امور مردم شهر کمتر است که اين امر ضرورت وجود و حاکميت انضباط مالي را در اين نهادها مي‌طلبد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين توجه به بخش‌هاي مختلف توسعه را از ديگر وظايف مجموعه مديريت شهري برشمرد و گفت: محور توسعه و پيشرفت، انسان است و اعضاي شوراي شهر نيز بايد بر چگونگي اجراي طرح‌هاي سنگين مالي با صورت وضعيت‌هاي کلان توجه داشته باشند.
حبيبي ضمن تأکيد بر ضرورت هدف‌گذاري مديران شهري و اعضاي شوراي اسلامي شهر در امور، ادامه داد: اين مديران بايد بدانند در دوره چهار ساله پيش رو بناست شهر را به چه نقطه هدفي برسانند؛ ضمن اينکه عدم دخالت در امور جزئي را مورد توجه قرار دهند تا فعاليت‌هاي آنان از مسير اصلي خود خارج نشود.


 

تصاویر مرتبط