شنبه ۱۳۹۲/۰۷/۲۷

نصرتي، رئيس كارگروه اقتصاد شهري قزوين:

كارگروه اقتصاد شهري قزوين به دنبال رشد اقتصادي در شهر است

كارگروه اقتصاد شهري قزوين به دنبال رشد اقتصادي در شهر از طريق رونق صنعت گردشگري داخلي و خارجي است.

رئيس كارگروه اقتصاد شهري قزوين گفت: كارگروه اقتصاد شهري قزوين به دنبال رشد اقتصادي در شهر از طريق رونق صنعت گردشگري داخلي و خارجي است.

محمود نصرتي افزود: رونق صنعت گردشگري، از جمله رسالت‌ها و مأموريت‌هاي شهرداري به شمار مي‌رود و با توجه به تاريخي، توريستي و دانشگاهي بودن قزوين، بايد نسبت به احياي اين صنعت اقدام كرد.
نصرتي با بيان اين مطلب كه در حوزه گردشگري طرح جامعي وجود ندارد، عنوان كرد: بايد طرحي جامع به صورت علمي و استاندارد در حوزه گردشگري تدوين و با تهيه زيرساخت هايي همچون راه، جاده، فرودگاه، هتل و آب در راستاي رشد اين صنعت در قزوين گام برداشته شود.
وي خريد فرودگاه قزوين را از اقدامات صورت گرفته در اين راستا برشمرد و گفت: با توسعه اين فرودگاه، راه‌اندازي ايستگاه تاكسي در آن، برپايي اكوتوريسم، آموزش دوره هاي خلباني و انجام پروازهاي تفريحي مي توان به رونق صنعت گردشگري كمك كرد.
رئيس كارگروه اقتصاد شهري تشريح نوع فعاليت هاي اقتصادي با رويكرد رشد صنعت گردشگري را از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين راستا عنوان و تصريح كرد: با توجه به بالا بودن خواب سرمايه در صنعت گردشگري، مجبور به تشويق سرمايه داران براي ورود سرمايه به اين حوزه هستيم كه در بحث ساخت هتل با در اختيار گذاشتن زمين مناسب، اعطاي تسهيلات كم بهره يا داراي دوره تنفس و نگرفتن تراكم و عوارض ساختماني مي توان سرمايه داران را به سرمايه‌گذاري تشويق كرد.
نصرتي افزود: هر شهري در بخش هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي منابعي در اختيار دارد كه اين منابع بايد به صورت كالا در اختيار گردشگر قرار گيرد در واقع، تمامي اين اقدامات بايد به صورت هدفمند و در راستاي گسترش صنعت گردشگري انجام شود.
وي از خواهرخواندگي بين شهر قزوين و برخي شهرهاي خارجي به عنوان ديگر اقدامات صورت گرفته براي رشد صنعت گردشگري خارجي ياد و خاطرنشان كرد: با اين نامگذاري و برقراري ارتباط و تعامل دو سويه و نيزشناساندن قزوين در شهرهاي خارج از كشور كه از نظر فرهنگي و تاريخي به قزوين نزديك هستند، مي‌توان به رشد گردشگري خارجي اميدوار بود.
مشاور مالي و سرمايه گذاري شهردار در پايان خاطرنشان كرد: افزايش ورودي هاي شهر قزوين از اتوبان توسط كارگروه اقتصاد شهري در حال پيگيري است و مي تواند اقدامي مؤثر براي تبديل اين شهر به يكي از قطب هاي گردشگري در كشور باشد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط