پنجشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۱۸

نصرتي، شهردار قزوين:

قزوين با سرعت بيشتري توسعه پيدا خواهد کرد

مديريت شهري قزوين تلاش خواهد کرد تا با سرعت بيشتر شهر قزوين را به سمت توسعه حرکت دهد چراکه حق شهروندان قزويني است که با سرعت مناسب، قزوين را به جايگاه واقعي خود برسانيم.

 

شهردار قزوين گفت: مديريت شهري قزوين تلاش خواهد کرد تا با سرعت بيشتر شهر قزوين را به سمت توسعه حرکت دهد چراکه حق شهروندان قزويني است که با سرعت مناسب، قزوين را به جايگاه واقعي خود برسانيم.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در آئين افتتاح تقاطع غيرهمسطح کابلي امام علي(ع) و پل شهيد صياد شيرازي که با حضور مسوولان ارشد استاني و شهري امروز افتتاح شد، افزود: در آينده نزديک با افتتاح پروژه‌هاي شاخص شاهد شهري در خور يک نام شهر فرهنگي و تاريخي خواهيم بود.
وي با تشکر از همه دستگاه‌هاي اجرايي براي سرعت بخشيدن عمليات عمراني اين پروژه گفت: با توجه به موقعيت قرارگيري اين پل نياز بود که دهانه اين پل 48متر با سازه کابلي احداث شود و اين تقاطع غيرهمسطح داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي است.
نصرتي بيان کرد: با بهره‌برداري از اين پل محور شمال به جنوب به هم متصل شد و همچنين محور شرق به جنوب را پوشش مي‌دهد.
شهردار قزوين گفت: احداث اين تقاطع غيرهمسطح بر اساس يک آينده نگري بوده است و اين محور به اتوبان با نگاه جذب گردشگر امتداد خواهد پيدا کرد و همچنين اين مهم باعث خواهد شد که تردد به شهر قزوين از اتوبان آسان و مناسب باشد.
اين مقام مسووول گفت: طبق برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته قرار است که کمربندي‌هاي شهر قزوين پوشش خوبي داده شوند تا با کاهش ترافيک، در مرکز شهر آرامش ايجاد شود.
وي افزود: کاهش ترافيک در مرکز شهر باعث ايجاد آرامش و احترام به حقوق شهروندان خواهد شد.
نصرتي بيان کرد: در آينده نزديک شاهد بهره‌برداري از بزرگترين تقاطع غيرهمسطح شهيد رجايي در استان قزوين خواهيم بود و با افتتاح اين پل يک رکورد از نظر کيفيت و کميت در اجراي پروزه‌هاي در شهر قزوين خواهيم زد.
وي اضافه کرد: تقاطع غيرهمسطح شهيد رجايي 5 محور را در دو طبقه پوشش مي‌دهد و تلاش خواهد شد با تامين منابع مالي مناسب کمربندي‌هاي شهر قزوين را پوشش دهيم.
وي با تشکر از شهروندان جهت صبر و حوصله در اجراي پروژه‌هاي عمراني بيان کرد: حق شهروندان قزويني است که با سرعت مناسب قزوين را به جايگاه واقعي خود برسانيم.
وي با بيان اينکه تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) با هدف اتصال بلوار باهنر به بلوار امام علي (ع)، کاهش بار ترافيکي ورودي شهر و ايجاد کمربندي شمالي- جنوبي احداث شده است، بيان کرد: اين تقاطع کابلي شامل دو پل به عرض هر يک 13 متر و طول 640 متر مي‌باشد و فاصله دو پل از يکديگر نيز چهار و نيم متر است و سازه طراحي شده آن از نوع کابلي و ماکزيمم ارتفاع آن 11 متر مي‌باشد.
نصرتي با اظهار اينکه اين تقاطع چشم‌انداز بسيار زيبايي به باغستان‌هاي سنتي شهر و مناظر شمال و غرب شهر قزوين دارد، افزود: تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) واقع در تقاطع بلوار امام علي(ع) با بلوار شهيد باهنر و بلوار معلم و کانال آبرساني طالقان مي‌باشد.
وي به اقدامات مهم ترافيکي در اجراي اين پروژه اشاره و بيان کرد: تابلوهاي راهنماي مسير از نوع بالاسري و جانبي در محدوده تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) و شبکه معابر اطراف به منظور هدايت ترافيک با اعتبار 150ميليون تومان تهيه و نصب شده است.
اين مقام مسوول تهيه و اجراي خط‌کشي طولي تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) و معابر اطراف با اعتبار 70ميليون تومان، تهيه و اجراي خط‌کشي جناقي با اعتبار 40ميليون تومان و تهيه و نصب انواع ملزومات و تجهيزات ترافيکي و علائم ترافيکي با اعتبار 50ميليون تومان را از ديگر اقدامات ترافيکي عنوان کرد.
 شهردار قزوين افزود: 45هزار مترمربع مساحت فضاي سبز، 60هزار مترمکعب به همراه تسطيح حجم خاکريزي و 45هزار مترمربع رگلاژ از مشخصات تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) است.
وي بيان کرد: در فضاي سبز اين تقاطع 30هزار متر مربع چمن کاري شده است و 15هزار متربع از آن به صورت گلکاري، بوته کاري، رزکاري، کاشت انواع درخت و درختچه با سيستم آبياري تحت فشار طراحي و اجرا شده است.
نصرتي با بيان اينکه ميزان حجم لوله کشي آب خام 4هزار متر در طول و از جنس پلي اتيلن براي فضاي سبز اين تقاطع مي‌باشد، افزود: انواع گل رز و درخچه‌هاي زينتي با انواع چنار، نارون، بيد مجنون و تبريزي، کاج مشد و سدروس، ياس هلندي و توري در فضاي سبز اين تقاطع کاشته شده است.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط