دوشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۱۵

سليماني، دبير کميسيون ماده 7 سازمان فضاي سبز شهرداري قزوين:

مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداري فضاي سبز ضروري است

مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداري فضاي سبز ضروري است و بر اين اساس بايد رفتار مثبت و درست با گل‌ها و درختان از کودکي جزو برنامه آموزشي قرار بگيرد.

دبير کميسيون ماده 7 سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداري فضاي سبز ضروري است و بر اين اساس بايد رفتار مثبت و درست با گل‌ها و درختان از کودکي جزو برنامه آموزشي قرار بگيرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين، مهدي شيخ سليماني در خصوص اهميت حفظ و نگه‌داري از فضاي سبز و آموزش در اين زمينه افزود: بايد تلاش شود تا با تکيه به فرهنگ غني و والاي ايراني الگوي مناسب و تعيين کننده‌اي براي مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداري فضاي سبز تدوين شود و با توجه به اسناد تاريخي و بهره‌گيري از متون ديني و مذهبي شاهدبهبود معايب و رونق بيشتر در اين زمينه باشيم.
وي با اظهار اينکه گل‌ها و درختان همچون آدمي بر روي اين کره خاکي حق و حقوقي دارند، بيان کرد: انسان‌ها آنقدر سرگرم کارهاي خودشان شدند که به اين موجودات زيباي خلقت کمتر توجهي دارند، در حالي که بايد بدانيم که زيبايي شهرمان مديون اين زيبارويان آفرينش است.
سليماني با تاکيد بر اينکه رفتار مثبت و درست با گل‌ها و درختان از کودکي بايد جزو برنامه آموزشي قرار بگيرد، گفت: بايد به کودکانمان آموزش داده شود که از چيدن گل‌ها که با زحمت در مکاني براي تلطيف روح ما کاشته شده است خودداري کنند و همچنين درختان که با آن عظمت گه گاه در گرماي آفتاب، بربالاي سر ما سايه اي آرامش دهنده دارند، اگر ارزش درختان را بدانيم هرگز از شاخه‌هاي آن براي روشن کردن آتش و يا بستن تاب براي بازي کودکمان و يا حتي خودمان استفاده نخواهيم کرد.
دبير کميسيون ماده 7 سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين با تصريح اينکه محافظت از گياهان يک از نشانه‌هاي فرهنگ و تفکر ماست، افزود: روشن کردن آتش در فضاي سبز نه تنها باعث کمک به آلودگي شهرها مي‌شود بلکه نقطه آغازين يک فاجعه نيز مي تواند باشد.
 وي اضافه کرد: اگر کمي فکر کنيم هرگز محل زندگي خود را به خاطر چند ساعت تفريح به جهنمي تبديل نخواهيم کرد.
سليماني افزود: به جرات مي‌توان گفت آموزش‌هاي رفتار درست با محيط زيست و فضاي سبز را بايد از خودمان شروع کنيم.
 سليماني گفت: اگر درست با گياهان رفتار کنيم، مطمئناً کودک و نوجوان ما نيز ياد خواهد گرفت که بهترين رفتار را با گلها و درختان اطرافش داشته باشد و ياد خواهد گرفت که اگر با صحنه چيدن گل‌ها، نوشتن يادگاري بر روي درخت و يا شکستن شاخه‌هاي درختان روبه‌رو شد، زبان اعتراض گشوده و خطاکار را متوجه خطايش مي‌کند.
پايان پيام

تصاویر مرتبط