دوشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۰۸

به مناسبت هفتم مهرماه و با حضور مسوولين استان؛

صبحگاه مشترك آتش نشاني و دستگاه‌هاي امدادي استان برگزار شد

صبحگاه مشترك آتش نشانان و دستگاههاي امدادي استان همزمان با هفتم مهرماه روز آتش نشاني و ايمني درايستگاه شماره 2 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ در اين صبحگاه كه يگان‌هاي انتظامي، پليس راهنمايي و رانندگي، بسيج، هلال احمر، آتش نشانان داوطلب و جمعي از آتش نشانان استان حضور داشتند، سيدعلي شفيعي مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين نيز به ارائه گزارش از عملكرد اين سازمان پرداخت و گفت:‌ محبت، ‌ايثار، شجاعت در آتش نشاني با تعصي از امام علي (ع) و برگرفته از فرهنگ ايثار و جانبازي است اين خصائص آتش نشانان را به سربازان شايسته‌اي مبدل ساخته كه بدون هيچ چشمداشتي هنگام خطر جان خود را براي نجات ديگران فدا مي‌كنند.

وي ادامه داد: همچنين تعامل و همكاري شايسته دستگاه‌هاي امدادرسان به ويژه نيروي انتظامي، جمعيت هلال احمر و فوريت‌هاي پزشكي يك زنجير ايمن و قابل اطمينان براي شهر و شهروندان خواهد بود امروز دستگاه‌هاي امدادي با حداكثر توان براي تحقق امنيت و ايمني در شهر تلاش مي‌كنند.
وي بيان کرد: سازمان‌هاي آتش‌نشاني بر اين باورند كه اگر شهروندان آگاهي لازم در زمينه مسايل ايمني را داشته باشند، مي توان محيط شهرها را هر چه بيشتر ايمن کرد اما بايد توجه داشت كه مشاركت شهروندان در اداره امور شهر ها و از جمله بكارگيري آنان در تامين ايمني شهرها پديده‌اي است كه بدون برنامه‌ريزي كارآمد و ارتباط موثر بين متوليان امر نمي‌تواند به صورت جزيي از فرهنگ مرم در آيد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: در مقوله ايمني شهرها يكي از جنبه هاي عمده اي كه قبل از بروز حوادث بايد برنامه ريزي انجام شود و در حين حوادث يا پس از آن بكارآيد، آموزش عمومي در زمينه پيشگيري از بروز حوادث و ياروش هاي مقابله با حوادث است.
وي افزود: اين سازمان هم اکنون از 32 دستگاه خودروي سنگين و نيمه سنگين عملياتي و تجهيزات پيشرفته آتش نشاني در زمينه هاي مختلف اطفاء حريق و امداد و نجات برخوردار است و همچنين از پروژه‌هاي عمراني شاخص پيشارو اين سازمان مي توان به پروژه احداث ورزشگاه چند منظوره آتش نشاني و توسعه ساختمان دو ايستگاه شهري اشاره کرد.
شفيعي افزود: سازمان‌هاي آتش‌نشاني به عنوان متولي ايمني در شهرها همراه مي‌كوشند همگام با توسعه شهري و ورود تكنولوژي موضوع ايمني را با نظارت بر اجراي ضوابط ايمني محقق کنند.
وي ادامه داد: امروز بلندمرتبه سازي يكي از مواد توسعه شهري محسوب مي‌شود كه بايد ايمني و حفاظت در مقابل حريق از بدو طراحي معماري تا مرحله ساخت و بهره‌برداري مورد توجه قرار گيرد، بافت فرسوده شهرها نيز از ديگر معضلات شهري در خصوص ايمني است بطوري كه اين مناطق روزگاري بخش مهمي از شهرها را تشكيل داده و هويت شهرهاي آمدند كه اكنون به مناطق تاامني تبديل شده اند
گفتني است؛ در اين روز 30 نفر از نيروهاي جديد آغاز بكار كردند و بصورت نمادين توسط شهردار به يكي از نيروها درجه اهدا شد.
همچنين مسئولين حاضر در اين مراسم از نمايشگاهي که به مناسبت روز آتش نشاني داير شده بود بازديد کردند.
پايان پيام
 

تصاویر مرتبط