دوشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۰۱

ارباب، کارشناس آموزش سازمان ترافيک شهرداري قزوين خبر داد؛

اجراي طرح عابريار در تقاطع‌هاي پر تردد شهر قزوين همزمان با بازگشايي مدارس

همزمان با بازگشايي مدارس طرح عابريار در تقاطع‌هاي پر تردد شهر قزوين اجرا شد.

 

کارشناس آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: طرح عابريار در تقاطع‌هاي پرتردد شهر قزوين همزمان با آغاز مدارس اجرا شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، علي ارباب افزود: طرح عابريار با هدف نظام بخشي عبور و مرور عابران پياده از آذرماه سال گذشته در خيام -بوعلي شهر قزوين به عنوان پايلوت آغاز شد که با استقبال خوبي روبرو شد.
وي با اشاره به علل اجراي طرح عابريار گفت: يکي از مهمترين علل اجراي طرح عابريار در تقاطع هاي سطح شهر قزوين افزايش روزافزون آمار کشته شدگان عابرپياده بود.
اين کارشناس اضافه کرد: در سال هاي اخير هر روز شاهد رخ دادن تصادف در نقاط مختلف سطح شهر به خصوص تقاطع ها بوديم که در اين تصادفات تعداد زيادي از عابران پياده به دليل عدم رعايت قوانين جان خود را از دست مي دادند.
کارشناس آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ادامه داد: بنابراين سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين سعي کرد با اجراي طرح عابريار مقررات مربوط به تردد عابران پياده از تقاطع ها را به صورت صحيح به مردم ياد آوري کند.
ارباب اظهار کرد: براي اجراي اين طرح افرادي به عنوان عابريار تحت آموزش هاي لازم قرار گرفتند که وظيفه ارشاد و فرهنگ سازي در راستاي ترويج فرهنگ عابرپياده و استفاده از خطوط عابرپياده براي تردد عابران را برعهده دارند.
وي اضافه کرد: با توجه به اجراي موفقيت آميز اين طرح و استقبال خوبي که مردم از اجراي طرح عابريار در شهر قزوين داشتند، تعداد ديگري از تقاطع هاي سطح شهر قزوين براي اجراي اين طرح انتخاب شده است.
کارشناس آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اظهار کرد: با توجه به بررسي هاي فني صورت گرفته براي اجراي طرح عابريار مقرر شد اين طرح در تقاطع هاي پر تردد که حجم عبور مرور عابرين پياده و وسايل نقليه زياد مي‌باشد، اجرايي شده است
ارباب تصريح کرد: با توجه به اينکه يکي از روش هايي که براي فرهنگ سازي استفاده مي شود ايجاد محدوديت است تا به مرور زمان موضوع موردنظر در بين مردم نهادينه شود.
وي بيان کرد: بنابراين سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اجراي طرح عابريار در تقاطع هاي شهر قزوين سعي دارد با فرهنگ سازي مناسب استفاده از خطوط عابرپياده براي تردد را در بين مردم جامعه نهادينه کند.
اين کارشناس با اشاره به نظرسنجي هاي انجام شده در خصوص اجراي طرح عابريار در تقاطع هاي سطح شهر قزوين گفت: در نظرسنجي هايي که در خصوص اجراي طرح عابريار در تقاطع هاي سطح شهرقزوين انجام شده است، مشخص شد مردم شهر قزوين از اجراي اين طرح بسيار راضي هستند.
کارشناس آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين افزود: مهم ترين علت رضايت مردم از اجراي اين طرح افزايش امنيت عبور و مرور در تقاطع هاي سطح شهر قزوين و سرعت بخشي به تخليه تقاطع ها است.
پايان پيام
 
 

تصاویر مرتبط