چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۶/۲۰

رکاب زدن ميان زمين و آسمان

مسابقات بين‎المللي دوچرخه سواري تريال به مناسبت بزرگداشت روز قزوين برگزار شد

مسابقات هيجان انگيز دوچرخه سواري تريال- جام پارس با حضور ورزشکاران شش کشورجهان ، ميزبان صدها علاقه مند ورزش در سراي سعدالسلطنه بود.

اينبار روز قزوين و جشنواره اسباب بازي فرصتي را ايجادکرد تا شهروندان قزوينيو بازديدکنندگان جشنواره براي اولين بار شاهد دوچرخه سواران داخلي وخارجيباشند که در حياط تاريخي سعدالسلطنه به هنرنمايي با دوچرخه هاي خود ميپرداختند،
تريال يکي از رشته هاي مفرح دوچرخه سواري است که در آن ورزشکارانبا دوچرخه هاي کوچک و سبک به انجام حرکات نمايشي روي سطوح مختلف مي‌کنند.
فرصتي براي ابلاغ پيام دوستي مردم ايران به جهان
ناصرگنجي دبير هيأت دوچرخه سواري استان قزوين درخصوص برگزاري اين مسابقات گفت: برگزاري اين رقابت‌ها در کنار مجمع جهاني شهر اسلامي دو رويداد مهم و وجهتمايز برنامه هاي روز قزوين در سال جاري نسبت به سال گذشته بودند.
ويادامه داد: شركت‌كنندگان در اين مسابقات ورزشكاران صاحب نام و طراز اولجهان بودند که مي‌توانند سفيراني براي ابلاغ پيام صلح و دوستي مردم ايران بهملت هاي ديگر باشند.
گنجيحمايت‌هاي مالي شهرداري را موجب افزايش سطح كمي و كيفي اين مسابقات عنوان وخاطر نشان کرد: برگزاري اين مسابقه در مجموعه تاريخي سعدالسلطنه مکاني کهدر گذشته به عنوان بزرگترين کاروانسراي درون شهري سرپوشيده ايران تلقي مي‌شده کاري جديد و درخور توجه است و برگزاري اين مسابقه در هفته قزوين درمعرفي جاذبه هاي گردشگري اين شهر تاريخي به ديگر مردم دنيا مفيد خواهد بود .
وي افزود: در اينمسابقات نمايندگان كشورهاي آلمان،فرانسه، اسپانيا، چين و استوني در کنارورزشکاران داخلي رقابت هاي جذابي را برگزار کردند و  علاوه بر شهروندان وبازديدکنندگان جشنواره، سفرا و نمايندگان 9 کشور جهان  شامل جمهوري چک، زيمباوه، بوليوي، ونزوئلا ،سومالي، صربستان، گينه نو، حافظ منافع مصر ونماينده يونيسف که براي بازديد از بخش‌هاي مختلف جشنواره بازي واسباب بازيبه قزوين آمده بودند شاهد برگزاري اين مسابقات بودند.
 
رشد ده ساله ورزش تريال با برگزاري جام پارس
خسروقمري رئيس فدراسيون دوچرخه سواري کشور نيز که براي برگزاري اين مسابقات بهقزوين سفر کرده بود در خصوص ميزباني قزوين براي اين مسابقات گفت: اينپيشنهاد چندي پيش از سوي اين فدراسيون به هيأت دوچرخه سواري استان مطرح شد ودر اين فاصله اندک برگزاري اين مسابقات در اين سطح کيفي و  با اين شرايطباور نکردني بود اما با همت مسئولان مربوطه اين امر محقق شد.
ويمعتقد است برگزاري اين مسابقات از سوي استان قزوين، فعاليت‌هاي فدراسيوندوچرخه سواري در رشته تريال را حداقل 10 الي 15 سال تسريع کرده و اينمسابقات در سطح کاملا خوب و قابل قبولي به اجرا در آمد.
قمريبه ثبت جهاني مسابقات جام پارس تريال در تقويم فدراسيون جهاني دوچرخهسواري اشاره و بيان کرد: اميد است تا زحمات مسوولان در سال آينده با ثبتجهاني اين مسابقات به وقوع بپيوندد و نام قزوين در تاريخ ورزش کشور وفدراسيون دوچرخه سواري در سطح جهان به يادگار بماند.
رئيسفدراسيون دوچرخه سواري کشور با تقدير از شهرداري و شوراي اسلامي شهر قزوينخاطر نشان کرد: پبشنهاد برگزاري مسابقات آسيايي در اين شهر، حضور قهرمانانجهاني اين رشته براي انتقال تجربيات فني، داوري و مربيگري آنها و نيزآماده سازي شهر براي توسعه اين رشته از پيشنهاداتي مفيدي  است که بايدمورد توجه جدي قرار گيرد.
خالقيدبير فدراسيون دوچرخه سواري كشور نيز حضور برترين هاي ورزش تريال جهان رااز مهمترين ويژگي هاي اين رقابت ها دانست و با قدرداني از زحمات مسئولاناستان قزوين به واسطه ميزباني اين مسابقات، بر تداوم چنين برنامه هايي برايگسترش و توسعه اين ورزش در كشور تأكيد كرد
ويتعداد شركت كنندگان در اين مسابقات را 30 نفر اعلام و اضافه كرد: اينمسابقات به صورت كاملا رسمي برگزار مي‌شود اما نتايج آن در رنكينگ جهانيتأثيري ندارد.
آمادگي قزوين براي برگزاري مسابقات آسيايي تريال
امادر مراسم اختتاميه اين مسابقات شهردار قزوين از حرکتي ماندگار در اين رشتهورزشي سخن گفت: "از قهرمانان جهان رشته تريال دعوت شده تا هر سه ماه يکباربراي انتقال تجربيات خود در قزوين حضور يابند." اين پيشنهاد شوراي اسلاميشهر قزوين بود که مسعود نصرتي شهردار قزوين در سخنان خود در اختتاميه اينمسابقات آنرا مطرح کرد و گفت: اين پيشنهاد براي انتقال تجربيات ورزشکارانحرفه اي اين رشته به ورزشکاران کشور صورت مي‌گيرد و با پذيرش اين پيشنهاداز سوي قهرمانان جهان، آنها هر سه ماه يکبار به مدت 10 روز به عنوان مربيدر شهر قزوين حضور مي‌يابند تا نقاط ضعف ورزشکاران کشور را برطرف ساخته ونقاط قوت آنها را بهبود دهند
نصرتيدر ادامه  به پيشنهاد برگزاري مسابقات آسيايي در کشور ايران و شهر قزويننيز اشاره کرد و گفت: با برگزاري اين مسابقات که با حداقل امکانات استاني ودر بالاترين سطح کيفي برگزار شد، شهر قزوين قابليت برگزاري مسابقات آسياييرا نيز داشته و اين پيشنهاد از سوي مسئولان استان و شهر قزوين مطرح شدهاست.
ويافزود: اميدواريم با توجه به فضايي که در شهر قزوين و بوستان هاي اين شهردر اختيار ورزشکاران اين رشته قرار مي دهد و نيز پيشنهاداتي که از سوي شوراو شهرداري مطرح شده است، ورزشکاران کشور و استان قزوين بتوانند در سال‌هايآتي جزء قهرمانان جهاني باشند.
شهردارقزوين با اشاره به نتايج قابل قبول ورزشکاران ايراني خاطر نشان کرد: باتوجه به اولين حضور اين ورزشکاران در مسابقات بين المللي، نتايج قابل قبوليحاصل شد و خوشحاليم که استعداد هاي خوبي در شهر قزوين وجود دارند که ميتوانند در سال هاي بعد جزء افتخار آفرينان اين رشته براي کشور ايران و شهرخود باشند.
دور آخر : اميدواري ايراني‌ها به آينده
در اينمسابقات که به مدت دو روز در دو سايز 20 و 26 با حضور ورزشکاراني ازآلمان، فرانسه، اسپانيا، استوني، چين و ايران برگزار شد اورلئين فونت نوياز فرانسه، توماس مرهوس از آلمان و مارت مارتسون از استوني به ترتيب نفراتاول تا سوم اين مسابقات در کلاس 26 اينچ را از آن خود کردند در کلاس 20اينچ اين مسابقات نيز رافائل پيلس از آلمان، زهاهو زيان از چين و دانيلتوماس از اسپانيا نفرات اول تا سوم اين مسابقات بودند.
مصطفيعباس زاده، سيد محمد علي حسيني و محمد جمالي از کشور ايران نيز در کلاس 20اينچ و امير محمدي نژاد، محمد رضا آزادي و ميلاد ناصري در کلاس 26 اينچمقام چهارم تا ششم اين مسابقات را کسب کردند.
ايننفرات در مراسم اختتاميه با اهداي جايزه مورد تقدير قرار گرفتند تا بدينترتيب  با ورق خوردن آخرين برگ از اين مسابقات شهر قزوين از برگزاري برنامهاي ديگر سربلند بيرون بيايد.
پايان پيام
 
 

تصاویر مرتبط