یکشنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۷

گزارشي از آماده سازي شهر پيش از افتتاح جشنواره سوم بازي و اسباب بازي

سرانجام سومين جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز در سراي سعد السلطنه گشايش يافت و انتظار براي تجربه يک دهه شادي و هيجان براي شهروندان قزويني پايان گرفت.

روز فرشته
سرانجام سومين جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز در سراي سعد السلطنه گشايش يافت و انتظار براي تجربه يک دهه شادي و هيجان براي شهروندان قزويني پايان گرفت.
مسئولان برگزاري جشنواره تمام تلاش خود را براي آماده سازي همه مقدمات براي برپايي سامان يافته جشنواره سوم به کار بسته اند.
نمادهاي مربوط به جشنواره حالا بيشتر از ديگر نمادها و اعلان هاي برنامه هاي روز قزوين به چشم مي خورد و اين تنها بخشي از همه چيزهايي است که براي آغاز اين رويداد ملي برنامه ريزي و اجرا شده است.
 
اطلاع رساني جشنواره در داخل و خارج شهر
مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي و مدير اجرايي برگزاري سومين جشنواره بازي و اسباب بازي از فضاسازي و تبليغات جشنواره در استانهاي تهران و کرج علاوه بر قزوين خبر داد.
وي گفت: 10 بيلبورد و 50 فيکسچر در تهران و کرج نصب شده و نيز پوسترهاي جشنواره در مراکز فرهنگي، هتلها و مراکز تفريحي و گردشگري پايتخت توزيع شده است.
وزيري نژاد افزود: پيامکهايي به شهروندان قزوين و استانهاي همجوار ارسال و در اتوبانهاي منتهي به قزوين بيلبوردهاي تبليغاتي براي دعوت از مسافران براي بازديد از جشنواره نصب شده است.
مدير اجرايي جشنواره بازي و اسباب بازي يادآورشد: راديو شهر و سيماي استان برنامه هاي تدارک ديده شده را اطلاع رساني مي کنند و دو رستوران آفتاب و صحرا در خارج استان مسئول انجام تبليغات جشنواره نيز هست.
 
دعوت از شهروندان براي حضور در جشنواره
مدير فرهنگي و چيدمان غرفه هاي جشنواره گفت: با همکاري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان از 12 تا 15 شهريور ماهيک دستگاه تريلي سيار در سطح شهر و بوستانها به راه افتاده و کودکان ديروز و امروز را براي ديدن از جشنواره دعوت مي کنند.
وي افزود: برنامه هاي متنوع تبليغاتي، فرهنگي و هنري در امامزاده حسين(ع) و 6 بوستان شهر برگزار شده و تا 14 شهريور ادامه دارد.
آريان به برنامه شهر مينودري اشاره کرد که برنامه ها و اتفاقات مختلف روز قزوين و جشنواره بازي و اسباب بازي را منعکس مي کنند.
وي از انجام مقدمات براي اجراي "گروه کر" مرکز موسيقي، سرود و آهنگهاي انقلابي در همايش تجليل از مفاخر و رونمايي از سرود روز قزوين خبر داد.
اين مقام مسئول از هماهنگي هاي صورت گرفته براي انعکاس اتفاقات جشنواره از طريق شبکه جام جم و پوشش برنامه ها در قاره هاي اروپا، آسيا و افريقا خبر داد.
وي ضمن اينکه از اجراي برنامه هاي مختلف هنري و سرگرم کننده براي بچه هاي ديروز با حضور هنرمندان استاني و ملي خبر مي داد، عنوان کرد: بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته تورهاي شهر گشت از 10 شهريور ماه فعاليت خود را آغاز کرده اند و تا پايان جشنواره به کار خود ادامه مي دهند.
آريان از تهيه تنديس امامزاده حسين(ع) و دروازه تهران قديم و هديه ي آن به ميهمانان ويژه خبر داد.
 
يونيسف؛ مخاطب بچه ها در جشنواره
مدير تبليغات و طراحي داخلي جشنوارهگفت: نزديک 20 بيلبورد، 40 فيکسچر، 4 هزار پوستر ، 6 تيربرد و 7پل هوايي در شهر قزوين  سومين جشنواره را اطلاع رساني کرده اند و از بيلبورد و ال اي دي فرودگاه مهرآباد براي تبليغات استفاده شده است.
وي در رابطه با طراحي داخلي جشنواره نيز گفت: نصب تابلوهاي سردرب غرفه ها، طراحي داخلي، سردرب اصلي نمايشگاه به همراه 5 تابلو خوشامد گويي و 5 تابلو ديگر که برگرفته از شعارهاي مربوط به سازمان يونيسف همچون "ما کودکان حق داريم شاد باشيم" و يا " ما کودکان حق داريم بازي کنيم" در جشنواره براي استقبال از بچه ها نصب شده اند.
وي مستند سازي و تهيه نشريه جشنواره را نيز از ديگر اقدامات انجام شده برشمرد.
 
قوي ترين نوجوانان شهر در جشنواره بازي واسباب بازي
مدير بازي و تفريحات سالم جشنواره بيان کرد: بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته با حوزه ورزشهاي بومي و محلي 70 بازي قديمي توسط 50 نيروي آموزش ديده در روزهاي مختلف جشنواره براي بازديد کنندگان به اجرا درمي آيد.
وي افزود: همچنين اجراي 80 بازي جديد نيز در دستورکار قرار گرفته است.
وي ضمن اينکه از برگزاري مسابقه قوي ترين نوجوان خبر مي داد، گفت: برنامه "گل شادي" براي خانواده ها ترتيب داده شده است که در قالب آن اعضاي خانواده توپ را به سمت دروازه شوت خواهند کرد.
 
هر روز جشنواره رصد مي شود
مدير افکار سنجي و نظر سنجي جشنواره از فعاليت دو تيم نظر سنجي براي پوشش برنامه هاي فرهنگي و هنري جشنواره و يک تيم ديگر براي انجام برنامه هاي ورزشي خبر دادو گفت: برگه هاي نظر سنجي حاوي انتقادات و پيشنهادات و پاسخ گويي سوالات بازديد کنندگان است که پس از پايان نمايشگاه تبديل به بانک اطلاعاتي منسجمي خواهد شد.
وي يادآور شد: در هر روز برپايي جشنواره سوم، اطلاعات نظر سنجي به سيستم وارد مي شود و ضمن انجام تحليل نرم افزاري بررسي ها انجام و براي روز بعد نقاط قوت تقويت شده و يا عملکردهاي منفي و داراي ضعف از بين مي رود.
دکتر حاجي کريمي در ادامه با بيان اينکه بر اساس اين نظرسنجي ها امتياز کلي جشنواره در پايان مشخص مي شود، يادآورشد: در سال اول 72 و در سال دوم 87 امتياز کسب شد و پيش بيني مي شود در سال سوم ميزان امتياز به بيش از 90 برسد.
 
جشنواره بازي و اسباب بازي؛ مقصد گردشگران
مدير جذب گردشگر جشنواره نيز اظهار کرد: اقدامات مختلفي در جذب گردشگر از ديگر نقاط ايران به انجام رسيده است به عنوان نمونه تور رسانه اي(متشکل از فعالين مطبوعاتي کشور) با نام "داستان يک شهر" روايتگر برنامه هاي مختلف جشنواره بازي و اسباب بازي هستند.
وي ادامه داد: برنامه هاي ديگري نيز در حوزه جذب گردشگر از ديگر نقاط ايران صورت گرفته است.
 
جوايز کودکان برنده هدفمند توزيع مي شوند
مدير توليد محصولات جشنواره گفت: تهيه ويژه نامه کودک در 32 صفحه و در تيراژ 5 هزار نسخه با همکاري اداره کودک و نوجوان از ماهها قبل در دستورکار قرار گرفت و در جشنواره بازي و اسباب بازي به صورت متمرکز و هدفمند توزيع مي شود.
وي افزود: اقلام و هدايايي متناسب با رشد شخصيت و خلاقيت کودکان و کاملا بومي تهيه شده که به صورت منسجم به برندگان مسابقات و برنامه هاي مختلف اهداء خواهد شد.
وي ادامه داد: از جمله اين هدايا، نرم افزارهايي است که از بنياد ملي بازي هاي رايانه اي تهيه شده اند.
وي يادآورشد: 20هزار جلد کتاب با موضوع آموزش فرهنگ شهروندي براي گروه سني الف و ب تهيه شده که جزو جوايز جشنواره خواهندبود.
 
سازنده اسباب بازي هاي قديمي در جشنواره سوم
مسئول تدوين محتواي جشنواره از رايزني هاي واحد متبوع خود براي استقرار موزه تاريخ ادبيات کودک ايران در جشنواره بازي و اسباب بازي خبر داد.
وي ادامه داد: هماهنگي براي حضور کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در سطح استاني و کشوري و بين المللي از ماهها قبل صورت گرفت تا در جشنواره حضور يابند.
رجبي همچنين گفت: اين جشنواره همچنين از وجود سازنده اسباب بازي قديمي کشور و دارنده بزرگترين کلکسيونر ماشينهاي اسباب بازي لوکس، ماکت و مقوايي خبر داد. 
پايان پيام

تصاویر مرتبط