شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۱۶

نصرتي، شهردار قزوين:

شهر قزوين مي‌تواند در جهان تاثيرگذار باشد

با توجه به پتانسيل و ظرفيت‌هاي قزوين، در گذشته و حال ثابت شده است که قزوين مي‌تواند در جهان تاثيرگذار باشد.

 

شهردار قزوين گفت: با توجه به پتانسيل و ظرفيت‌هاي قزوين، در گذشته و حال ثابت شده است که قزوين مي‌تواند در جهان تاثيرگذار باشد و بايد قزوين را به جايگاه واقعي خود برسانيم.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در دومين همايش تجليل از مفاخر و چهره‌هاي ماندگار استان قزوين با تشکر از حضور مسوولان کشوري و استاني و چهره‌هاي مفاخر سال 91 و 92 گفت: چهره‌هاي ماندگار سال جاري از بين 120نفر انتخاب شدند و بر اساس اولويت‌ و امتيازبندي از 19 نفر تجليل مي‌شود.
نصرتي با بيان اينکه برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين به تاکيد استاندار قزوين با همکاري و مساعدت همه دستگاه‌هاي استان برنامه‌ريزي و اجرا شده است، افزود: در هفته بزرگداشت روز قزوين امسال قزوين ميزبان برگزاري اجلاس جهاني شهرهاي اسلامي بود و با حمايت نماينده ولي فقيه در استان قزوين و استانداري قزوين اين اجلاس با حضور 19کشور اسلامي برگزار شد.
شهردار قزوين بيان کرد: در 9 و 10شهريور 92 اجلاس جهاني شهرهاي اسلامي با حضور 27 نماينده از 19 کشور اسلامي برگزار شد که دانشمندان علوم ديني و شهري و شهرداران پايتخت حضور داشتند و 97مهمان از 30کشور ديگر نيز در اين اجلاس حضور داشتند.
اين مقام مسوول گفت: در 2 روز فشرده در اجلاس جهاني 47 مقاله ارائه شد و رسانه‌هاي داخلي و خارجي ميزباني قزوين را منعکس کردند و اين اجلاس نتايج خوبي به همراه داشت.
وي بيان کرد: در پايان اين اجلاس بيانيه‌اي با 13 بند تنظيم شد و راه را براي 2 سال هموار کرد تا در جلسات بر اساس اين سند اقدامات لازم براي احياي معيارهاي اسلامي در توسعه شهري انجام شود.
نصرتي بيان کرد: در اين 2 سال با وجود دبيرخانه اجلاس جهاني در شهر قزوين، اين شهر تا 2 سال به طور مستقيم با کشورهاي اسلامي ارتباط دارد و بعد از 2 سال ديگر ميزباني اين اجلاس بر عهده کشور عراق است.
شهردار قزوين بيان کرد: بر اساس نظرات کارشناسان با برگزاري اين اجلاس در شهر قزوين معرفي شهر قزوين به جهان سرعت بيشتري پيدا کرده است.
وي با اشاره به غفلت از جايگاه قزوين در زمينه‌هاي فرهنگي، تاريخي و اقتصادي در سال‌هاي گذشته گفت: در گذشته و حال ثابت کرديم که قزوين مي تواند در جهان تاثيرگذار باشد و بايد قزوين را به جايگاه واقعي خود برسانيم.
نصرتي بيان کرد: در سال گذشته در همايش تجليل از نخبگان از 25 نفر تجليل شد و بايد با استفاده از اين ثروت و سرمايه انساني، قزوين را به جايگاه پرافتخار خود برسانيم.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط