دوشنبه ۱۳۹۲/۰۵/۲۸

رضي، کارشناس چراغ‌هاي راهنمايي سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

10 تقاطع شهر قزوين به زودي هوشمندسازي مي‌شوند

10 تقاطع شهر قزوين حداکثر تا دو ماه آينده توسط سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين هوشمندسازي مي‌شوند.

 

کارشناس چراغ هاي راهنمايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: 10 تقاطع شهر قزوين حداکثر تا دو ماه آينده هوشمندسازي مي‌شوند.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ حسين رضي افزود: پروژه هوشمندسازي تقاطع هاي سطح شهر قزوين پروژه اي است که از دو سال پيش آغاز شده و با توجه به بودجه اي که به اين منظور درنظر گرفته شده است، سالانه حدود 10 تقاطع سطح شهر قزوين هوشمندسازري مي شود.
وي اضافه کرد: براين اساس 10 تقاطع جديد براي هوشمندسازي در سال جاري درنظر گرفته شده است که کارهاي اوليه آن اعم از جاگذاري حوضچه ها، نصب دستگاه فرماندهي، کاترزني و ايجاد محل لوله هاي تأسيسات در حال انجام مي باشد.
اين مسوول ادامه داد: با توجه به اين که سيستم هاي برق رساني چراغ هاي راهنمايي سطح شهر قزوين کابل کشي زميني بوده است و محل نصب دستگاه فرماندهي جديد با محل دستگاه قديمي متفاوت است، بايد از سيم کشي هوايي استفاده کنيم.
کارشناس چراغ هاي راهنمايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به اينکه سيم کشي هوايي کار زماني بري است، عنوان کرد: تاکنون پنج تقاطع را به سيم کشي هوايي مجهز کرديم و سيم کشي پنج تقاطع ديگر نيز در دستور کار قرار ارد که در روزهاي آتي انجام خواهد شد.
رضي تصريح کرد: خريد دستگاه ها و تجهيزات به صورت 100 درصد و عمليات عمراني و نصب دستگاه ها از 20 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.
وي با اشاره به مشکلاتي که پيش روي اجراي اين طرح قرار دارد، گفت: مکان يابي دقيق تأسيسات شهري اعم از آب، برق، گاز و مخابرات از جمله مشکلاتي است که پيش روي اجراي اين طرح قرار دارد.
اين مسوول افزود: بنابراين براي جانمايي اين تأسيسات با نمايندگان شرکت هاي خدمات رسان هماهنگي هاي لازم بايد صورت گيرد که اين امر نيازمند صرف زمان بيشتري است و موجب کند شدن روند اجراي پروژه مي شود.
کارشناس چراغ هاي راهنمايي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: پس از پايان عمليات عمراني اين پروژه که حداکثر دو ماه به طول مي انجامد، دستگاه ها و تجهيزات هوشمندسازي چراغ هاي راهنمايي در کمتر از يک هفته نصب شده و به بهره برداري مي رسند.
پايان پيام
 
 

تصاویر مرتبط