یکشنبه ۱۳۹۲/۰۵/۱۳

توسط شهردار قزوين برنامه‌هاي هفته گراميداشت روز قزوين تشريح شد

شهردار قزوين برنامه‌هاي هفته گراميداشت روز قزوين را با شعار قزوين شهر چهار انبيا، چهارمين حرم اهل بيت و پايتخت خوشنويسي ايران تشريح كرد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي با تشريح برنامه‌هاي روز قزوين ووي با بيان اينكه 9 شهريور ماه به عنوان روز قزوين نامگذاري شده است، بيان كرد: با توجه به اينکه نقطه اوج يک شهر، پايتخت شدن آن است، 17 ربيع الاول روزي است که قزوين به عنوان پايتخت شيعي در دولت صفوي معرفي شد و با محاسبه و تبديل تاريخ قمري به شمسي، روز نهم شهريور ماه سالروز پايتخت شدن قزوين در دولت صفوي به عنوان روز قزوين انتخاب شد كه به منظور بزرگداشت اين روز به مدت يک هفته برنامه‌هاي مختلفي در شهر قزوين اجرا خواهد شد.
وي همايش پياده روي خانواده را از ديگر برنامه هاي جشنواره روز قزوين عنوان و بيان کرد: اين همايش در 8 شهريورماه توسط شهرداري قزوين، اداره کل تربيت بدني و هيات ورزش هاي همگاني در سينما تابستاني بوستان ملي باراجين برگزار مي شود.
اين مقام مسوول افزود: برگزاري نمايشگاه آثار فاخر خوشنويسي در نگارخانه مهر و هفته فرهنگ رضوي در امام زاده حسين(ع) از 9 تا 15 شهريور ماه، برگزاري همايش بزرگداشت جايگاه علمي و عرفاني حضرت آيت اله آقا سيد موسي زرآبادي در 12 شهريورماه در شبستان اميرالمومنين و برگزاري جشنواره ادبيات نقاشي رضوي در 16 شهريورماه در امام‌زاده حسين(ع) از برنامه هاي است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.
اين مقام مسوول برگزاري نمايشگاه دستاوردها و توانمندي‌هاي استان قزوين از 13تا 23 شهريورماه توسط اتاق بازرگاني، برگزاري همايش تجليل از مفاخر و چهره هاي ماندگار قزوين در 14 شهريورماه در سالن آمفي تئاتر دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) توسط شهرداري ، شوراي اسلامي شهر و بنياد نخبگان، برگزاري کنسرت موسيقي با حضور يکي از خوانندگان سنتي در 14 شهريورماه در آمفي تئاتر تربيت معلم توسط بخش خصوصي و سازمان فرهنگي و ورزشي را از ديگر برنامه هاي هفته بزرگداشت روز قزوين عنوان کرد.
شهردار قزوين در پايان از همکاري و مساعدت دستگاه‌هاي اجرايي و امنيتي براي برگزاري  باشکوه برنامه‌هاي هفته گراميداشت روز قزوين تقدير و تشکر کرد.
<span style="font-size:12.0pt;line-height:115%;Tahoma" ,"sans-serif""="">پايان پيام
 
 

 

تصاویر مرتبط