یکشنبه ۱۳۹۲/۰۵/۰۶

همداني، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين:

ساماندهي و توسعه راه آهن در دستور کار شهرداري قزوين قرار گرفت

شهرداري قزوين توجه ويژه‌اي به منظور توسعه گردشگري و ساماندهي ورودي هاي شهر دارد، بر اين اساس موضوع ساماندهي و توسعه راه آهن شهر قزوين را در دستور كار داده است.

 

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: با برگزاري جلسه‌اي به پيشنهاد معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين و با محوريت ساماندهي و توسعه راه آهن شهر قزوين، رسيدگي به اين موضوع در دستور كار قرار گرفت. 
 سيد مهدي يدي همداني با اشاره به اهميت و قدمت راه آهن قزوين افزود: راه آهن قزوين در رديف 10 ايستگاه اصلي شبكه راه آهن ايران قرار دارد و با گذشت 75 سال از افتتاح آن، همچنان فاقد امكاناتي متناسب با جايگاه‌اش مي‌باشد.
همداني به توجه شهرداري براي توسعه راه آهن به منظور توسعه گردشگري و ساماندهي ورودي هاي شهر اشاره و خاطرنشان كرد: بر اين اساس جلسه‌اي با حضور مديركل راه آهن شمال غرب، معاونين حمل و نقل و ترافيك و فني عمراني و مدير منطقه يك شهرداري و مديران عامل سازمان هاي خدمات طراحي و زيباسازي تشكيل و در آن بر ساماندهي و توسعه اين ايستگاه تأكيد شد.
وي به تشريح نتايج حاصل از اين جلسه پرداخت و گفت: تخريب منازل مسكوني موجود در ضلع شرقي ورودي ايستگاه و تبديل آن به پاركينگ عمومي توسط شهرداري، تخريب محوطه پاسگاه نيروي انتظامي و محوطه مسجد راه آهن، تعريض خيابان ورودي ايستگاه متناسب با خيابان راه آهن، از جمله اين تواققات به شمار مي روند.
اين مقام مسوول، مشاركت 50 درصدي اداره كل راه آهن شمال غرب و استانداري قزوين براي ساخت سالن جديد ايستگاه راه آهن به مساحت 6 هزار متر مربع در 2 طبقه با برخورداري از معماري مناسب، مساعدت شهرداري در صدور پروانه ساختماني براي احداث ساختمان جديد ايستگاه، همكاري حوزه هاي معاونتي و سازمان هاي شهرداري با راه آهن در خصوص هرگونه طرح توسعه و ساماندهي ايستگاه راه آهن و بهبود شبكه فاضلاب آن را از ديگر نتايج به دست آمده در اين جلسه عنوان كرد.
همداني از بازديد مشترك مديران و كارشناسان شركت راه آهن شمال غرب و مديران و كارشناسان شهرداري قزوين براي تدوين برنامه اجرايي عمليات توسعه و ساماندهي ايستگاه خبر داد و هماهنگي براي بازديد مشترك از ايستگاه هاي زنجان و مراغه را از ديگر تصميماتي اعلام كرد كه در جريان اين جلسه اتخاذ شده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري در پايان يادآور شد: با بهره برداري از راه آهن قزوين- رشت- انزلي، درجه اهميت ايستگاه راه آهن قزوين دوچندان مي شود و مي تواند بسترهاي لازم براي برخورداري ايستگاه راه آهن قزوين از اداره كل در مجموعه راه آهن كشور را  فراهم آورد.   
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط