سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۵/۰۱

نصرتي، شهردار قزوين:

شهر قزوين در مجمع جهاني شهر اسلامي در سطح بين‌المللي معرفي خواهد شد

برگزاري مجمع جهاني شهر اسلامي در روز قزوين با حضور ميهمانان داخلي و خارجي و کشورهاي اسلامي يک جهش خوبي براي معرفي قزوين در سطح بين المللي خواهد بود.

 

شهردار قزوين گفت:  برگزاري مجمع جهاني شهر اسلامي در 9 شهريور 92 با حضور ميهمانان داخلي و خارجي و کشورهاي اسلامي يک جهش خوبي براي معرفي قزوين در سطح بين المللي است که بايد از اين ظرفيت به خوبي استفاده کرد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در جلسه هماهنگي بزرگداشت روز قزوين با محوريت اجلاس جهاني که با حضور استاندار قزوين و ساير مسوولان استاني و شهري برگزار شد، افزود: اگر بتوانيم در اين اجلاس، شهر قزوين را با پيشينه تاريخي، علمي و فرهنگي در سطح بين المللي معرفي کنيم توانستيم 8سال در معرفي قزوين جلوتر باشيم.
وي با اشاره به اهميت برگزاري اين اجلاس که در روز قزوين برگزار مي‌شود، گفت: برنامه‌هاي بزرگداشت روز قزوين در سه محور برگزاري اجلاس جهاني، تجليل از مفاخر و فرهيختگان و جشنواره بازي و اسباب‌بازي برگزار خواهد شد که برگزاري اجلاس جهاني از اهميت بسزايي برخوردار است.
نصرتي با بيان اينکه در اين اجلاس از 40 کشور دعوت به عمل آمده است و تاکنون 23 کشور اسلامي اعلام آمادگي براي حضور کردند، بيان کرد: برخي از دانشگاه‌هاي کشورهاي غيراسلامي نيز اعلام آمادگي براي حضور در اين اجلاس کردند.
شهردار قزوين گفت: در اين اجلاس بررسي خواهد شد که شهر اسلامي چگونه از مسير خود دور شده و براي بازگرداندن شهر به فضاي اسلامي بايد چه کار کرد.
وي با تصريح اينکه اين اجلاس بايد هنرمندانه و با تمام دقت برگزار شود، گفت: در اين اجلاس علماي ديني و کارشناسان معماري و شهرسازي در کنار هم حضور دارند تا بتوانند با همفکري سکونت در شهرها را با معماري اسلامي احياء کنند.
شهردار قزوين با بيان اينکه انتخاب قزوين به عنوان ميزبان اين اجلاس بر اساس داشتن تاريخ و فرهنگ غني است، گفت: بايد بتوانيم براي برگزاري اين اجلاس از تمام ظرفيت‌ها و مشارکت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي استفاده کنيم و همچنين به بهترين نحو تبليغات لازم صورت گيرد.
نصرتي با بيان اينکه حضور رسانه‌هاي بين المللي از طريق تهران در حال پيگيري است، گفت: اگر در اين اجلاس اطلاع رساني خوبي از شهر قزوين صورت گيرد توانستيم 8 سال در معرفي قزوين جلوتر باشيم.
وي بيان کرد: در اين برنامه 23 کشور اسلامي اعلام آمادگي براي حضور کردند که برنامه نخستين روز اين مجمع جهاني در قزوين و برنامه دومين روز در تهران برگزار مي شود و دو بازديد از شهرهاي اصفهان و مشهد نيز صورت خواهد گرفت.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط