شنبه ۱۳۹۲/۰۴/۲۲

آقاجاني، معاون فني و اجرايي سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

اتمام 80درصد از عمليات عمراني اصلاح هندسي راستگرد جنوب شرقي تقاطع نصر

فاز اول پروژه اصلاح هندسي راستگرد جنوب شرقي تقاطع غيرهمسطح نصر از 80درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.

معاون فني و اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: فاز اول پروژه اصلاح هندسي راستگرد جنوب شرقي تقاطع غيرهمسطح نصر از 80درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، جمشيد آقاجاني افزود: درحال حاضر استخوان بندي اصلي کار شکل گرفته و مسير به صورت کامل مشخص شده است.
 وي اضافه کرد: زيرسازي مسيراصلي پروژه به صورت کامل انجام شده و بخش آخر پروژه که شامل بيس ريزي، آسفالت، اصلاح ورودي و خروجي، بارگذاري و پوشاندن جوي آب مي‌باشد باقي‌مانده است.
اين مسوول ادامه داد: فاز آخر پروژه اصلاح هندسي راستگرد جنوب شرقي تقاطع غيرهمسطح نصر نيز شامل علائم گذاري و رنگ آميزي است که در مرحله پاياني کار انجام مي شود.
به گفته معاون فني و اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيک شهرداري قزوين عمليات اجرايي اين پروژه از اواخر ارديبهشت ماه سال جاري آغاز شده و تا پايان ماه مبارک رمضان اين پروژه به بهره برداري مي‌رسد.
آقاجاني بيان کرد: البته در ماه رمضان تا حدي با کندي عمليات عمراني روبرو هستيم اما سعي مي کنيم اين پروژه در مدت زمان تعيين شده به اتمام برسد.
وي با اشاره به اين که اعتبار اوليه پيش بيني شده براي اين پروژه 400 ميليون تومان بود، گفت: براي اين قسمت از پروژه که در حال حاضر در حال اجراست نيز 150ميليون تومان اعتبار پيش بيني شده است.
اين مسوول بااشاره به اهداف اجراي اين طرح گفت: کم شدن بار ترافيکي ميدان نصر يکي از علل اجراي اين پروژه است زيرا در حال حاضر بار ترافيکي زيادي روي ميدان نصر قرار دارد که با اجراي راستگردها در سه ضلع ميدان ميزان حجم ترافيک ورودي به ميدان کاهش يافته و همزمان با احداث اين راستگرد عمليات احداث پياده‌رو با عرض 5 متر که بلوار مدرس را به ميدان ارتش وصل مي‌كند آغاز خواهد شد.
معاون فني و اجرايي سازمان حمل ونقل وترافيک شهرداري قزوين افزود: به اين ترتيب رانندگاني که از بلوار شمالي به سمت ميدان ارتش حرکت مي کنند نيازي به ورود به ميدان نصر ندارند بلکه با عبور از راستگرد به مقصد مي‌رسند که به اين ترتيب هم حجم خودروهاي ورودي به ميدان کم مي‌شود و هم تداخلات موجود بين جريانات ترافيکي کاهش مي‌يابد.
آقاجاني اضافه کرد: هدف بعدي اصلاح سيستم دفع آب هاي سطح است که موجب ايجاد مشکلاتي در اين محدوده از شهر قزوين شده بود.
وي ادامه داد: از سوي ديگر گذرگاه هاي عابر پياده در اين ميدان که مناسب سازي و جانمايي درستي ندارند با اجراي اين طرح اصلاح مي‌شوند.
به گفته اين مسوول همچنين سيستم روشنايي اين محدوده از شهر قزوين اصلاح مي‌شود که به اين ترتيب کافي بودن روشنايي با محوريت افزايش ايمني عابر پياده محقق مي‌شود.
پايان پيام
 

تصاویر مرتبط