یکشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۱۶

ايرانخواه، مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين:

طرح نصب سامانه كارت بليط در اتوبوس‌هاي شهر قزوين به اجرا درآمد

طرح نصب سامانه كارت بليط در اتوبوس هاي شهر قزوين، با صرف اعتباري افزون بر 20 ميليارد ريال در قزوين به اجرا درآمد.

 

مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين گفت: سازمان اتوبوسراني با همكاري شهرداري و شوراي شهر و به منظور خدمت رساني مطلوب تر به شهروندان، نسبت به خريد و نصب سامانه كارت بليط در اتوبوس ها اقدام كرده است.
محمد‌حسن ايرانخواه با بيان اين مطلب كه سامانه كارت بليط در 242 دستگاه اتوبوس شهر نصب شده است، افزود: دستگاه مذكور متعلق به كشور كره مي باشد و هم اكنون در 10 كشور آسيايي و اروپايي و 3 شهر اصفهان، مشهد و اهواز نصب و راه اندازي شده است.
ايرانخواه اضافه كرد: اين سامانه علاوه بر اين كه سرعت پياده و سوار شدن مسافرين را بهبود مي بخشد، جابه جايي آنان را در هر دستگاه اتوبوس از 750 نفر به هزار نفر افزايش مي‌دهد، به گونه اي در مجموع، ساليانه 50 ميليون مسافر در سطح شهر جابه جا مي شوند.
اين مسوول افزود: يك دستگاه در عقب اتوبوس و يك دستگاه در جلوي اتوبوس و يك مانيتور در مقابل راننده نصب شده است كه اين مانيتور علاوه بر كمك به دريافت كرايه از مسافرين، موجب ثبت تعداد مسافرين، دادن اطلاعات به رانندگان از كاركردشان، ارسال اطلاعات داخل دستگاه از طريق بي سيم و وايرلس هر 48 ساعت به حساب بانكي رانندگان، اطلاع از خرابي اتوبوس از طريق بي سيم به مركز، اعلام تصادف و ارسال پيام به رانندگان مي شود.
وي اظهار كرد: همچنين در اين مانيتور، تعداد مسافراني كه در هر ايستگاه پياده يا سوار مي‌شوند از طريق GPS مشخص مي شود و سازمان اتوبوسراني مي تواند از اين طريق در راستاي ارائه خدمات بهتر به مسافران، برنامه ريزي هاي لازم را انجام دهد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط