یکشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۰۹

ظاهري، رئيس شوراي شهر قزوين:

اتحاد و همدلي در مديريت شهري قزوين باعث تسريع در توسعه شهر قزوين شده است

اتحاد و همدلي بين اعضاي شوراي شهر و مديران شهرداري قزوين عاملي مهمي در تحقق اهداف و اجراي به موقع پروژه هاي عمراني بوده است.

 

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: اتحاد و همدلي بين اعضاي شوراي شهر و مديران شهرداري قزوين عاملي مهمي در تحقق اهداف و اجراي به موقع پروژه هاي عمراني بوده است و اين مهم در توسعه شهر قزوين موثر بوده است.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ عباس ظاهري در جلسه علني شوراي اسلامي شهر قزوين كه  با حضور حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد حسن ابوترابي فرد، نائب رئيس مجلس و داود محمدي، نماينده مردم قزوين در مجلس برگزار شد، با اشاره به اقدامات توسعه‌ي که در چند سال اخير به وسيله شورا و شهرداري قزوين درسطح شهر انجام شده است، افزود:  اين اقدامات در کنار وحدت و همدلي بين اعضاي شورا با مديران شهرداري قزوين و همچنين مرهون تلاش‌ها و حمايت هاي نمايندگان مجلس و مديران ارشد استاني است.
رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با قدرداني از زحمات اعضاي دوره سوم شوراي شهر قزوين بيان کرد: همه اين اعضاء با وحدت رويه و همدلي، استقلال رأي، دست پاک اقتصادي، تلاش براي رفع مشکلات مردمي خدمتگذاري صادقانه اي را براي اين شهر وشهروندان انجام دادند و وجود اين خصايص نقش مهمي در تحقق بسياري از اهداف و قرار گرفتن قزوين در مسير تحول داشت.
ظاهري ادامه داد: از اعضاي شوراي فعلي(سوم) که به دوره چهارم راه يافته اند انتظار مي رود با ادامه و حفظ اين رويه براي آينده رو به پيشرفتي شهر تلاش كنند و  همچنين با بهره گيري از نقاط قوت شوراهاي ادوار قبلي و تلاش براي تبديل کاستي ها به نقاط مثبت رشد و تعالي را براي قزوين رقم بزنند.
اين مقام مسوول در ادامه محدوديت منابع مالي به عنوان يکي از مشکلات پيش روي مجموعه مديريت شهري بر شمرد و افزود: بسياري از دستگاه هاي اجرايي منابع دولتي لازم را براي انجام امور محوله خود دارند در صورتيکه که شهرداري خود بايد براي تأمين منابع مالي تلاش كنند تا آن را براي ارائه خدمات رساني به مردم هزينه کند از همين رو برخي از کاستي ها به نبود و کمبود منابع مالي کافي بر مي گردد.
وي با مقايسه شهر  قزوين در چند سال گذشته با زمان حاضر، اظهار كرد: اين مقايسه به خوبي بيانگر تغييرات رو به توسعه و چشمگير در قزوين است که اقدامات انجام شده و دگرگوني در چهره شهر به خوبي بيانگر و نشانگر تلاش هاي شورا و شهرداري براي خدمت رساني به مردم است.
وي بروز بودن وضعيت حسابرسي شهرداري را از ديگر اقدامات مثبت شورا بر شمرد و بيان کرد: شوراي شهر قزوين جزء معدود شوراهاي در کشور است که تفريغ بودجه خود را تا سال 91 انجام داده است و درصدد است تا زمان تحويل شورا به دوره چهارم حسابرسي 6 ماهه اول سال را نيز انجام دهد که انجام اين رويه به منظور شفاف سازي و رسيدگي دقيق بر نحوه هزينه هاي منابع مالي است.
وي به ديگر اقدامات شوراي اسلامي شهر قوزين اشاره و تصريح کرد: ارتباط مستمر با مردم در قالب ملاقات هاي عمومي در تالار مردم، مساجد، مشخص كردن شوراياري ها به عنوان حلقه اتصال بين مردم و شوراها، تشکيل هيأت عالي سرمايه گذاري، استفاده از توان کارشناسان و مشاورين، بررسي طرح تفصيلي و جامع، اجراي طرح هاي مختلف شهري و استفاده از توان بخش خصوصي از جمله مواردي است که در اين نهاد مردمي مورد توجه قرار گرفته است.
اين مقام مسئول ارتباط مستمر وقانوني بين مسئولان ارشد استاني با همديگر وشورا را از محورهاي مهم در توسعه قزوين برشمرد و ادامه داد: در بازه هاي زماني مشخص، نشست هاي مشترکي در استانداري قزوين به منظور بيان مشکلات شهري موجود در قزوين و ارائه راهکار هاي لازم بر پا مي شود که اين موضوع از نقاط قوت در بين مديران اين شهر محسوب مي شود.
وي ادامه داد: حمايت هاي نماينده ولي فقيه در استان قزوين و نائب رئيس و نمايندگا مجلس شوراي اسلامي نقش کليدي در پيشبرد توسعه قزوين داشته است که اين وحدت قابل تقدير است.
وي با اشاره به برپايي ملاقات هاي مردمي در دوشنبه هر هفته در صحن اين شورا تصريح کرد: با هم انديشي با مديران مناطق سه گانه شهرداري و در راستاي تسريع در کار ارباب رجوع مقرر شد از اين پس با توجه به مشکلات شهروندان با پر شدن فرم مربوطه اين ملاقات هاي در مناطق شهرداري و با حضور سه نماينده شورا در هر منطقه برگزار شود تا بتوانيم از اتلاف وقت مردم جلوگيري كنيم و در زمان کمتري پاسخ قطعي به آنها داده شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط