شنبه ۱۳۹۲/۰۴/۰۸

مافي، کارشناس اصلاح هندسي سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

تکميل اصلاحات هندسي سطح شهر در تيرماه سال جاري به مناقصه گذاشته مي‌شود

تکميل اصلاحات هندسي سطح شهرقزوين با اعتبار700ميليون تومان در تيرماه سال جاري به مناقصه گذاشته مي شود.

 کارشناس اصلاح هندسي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: تکميل اصلاحات هندسي سطح شهر با اعتبار700ميليون تومان در تيرماه سال جاري به مناقصه گذاشته مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، بهنام مافي افزود: درحال حاضر 4 پروژه اصلاح هندسي در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين قرا دارد.
وي اضافه کرد: اين پروژه ها شامل تکميل تقاطع نصر است که در حال حاضر طرح تشريفات آن به ميزان 150ميليون تومان در حال اجراست.
اين مسوول ادامه داد: پروژه مهم ديگر تکميل ميدان جديد کاسپين (پوشينه باف) است که فاز نهايي آن امسال به اتمام مي رسد.
کارشناس اصلاح هندسي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: پروژه هاي نجف آباد و هادي آباد نيز پروژه هاي نسبتا کوچکي هستند اما تاثير زيادي دارند و به تناسب بعد از اين پروژه هاي مهم اجرايي مي شوند. البته ممکن است تا پايان سال،  پروژه هاي ديگري نيز به اين موارد اضافه شود.
مافي با اشاره به پروژه‌هاي به بهره برداري رسيده در سال گذشته تصريح کرد: سال گذشته يکي از پرکارترين سال هاي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين بود و پروژه هاي شاخص زيادي در سطح شهر قزوين اجرا شد.
وي افزود: از جمله اين پروژه ها مي توان به حذف ميدان شهيدبابايي، اصلاح پارکينگ دهخدا، اصلاح سطح ارتفاعي ميدان تهران قديم، تکميل ورودي غياث آباد، پروژه هاي کمربند 55 متري مينودر کوثر (کمربندي 22بهمن) در شهرک مينودر و پروژه پوشينه بافت که حدود600ميليون تومان براي آن هزينه شد اشاره کرد.
اين مسوول با اشاره به مشکلاتي که وجود تاسيسات شهري در انجام پروژه هاي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ايجاد مي کند، بيان کرد: در هر قسمت از سطح شهر که اقدام به اجراي پروژه هاي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين مي شود با تعداد زيادي از تاسيسات شهري روبرو مي شويم.
کارشناس اصلاح هندسي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين افزود: در اجراي بسياري از پروژه ها با عبور لوله نفت روبرو مي شويم که حساسيت ملي دارد و بايد دقت زيادي در حفظ يا جابجايي آن شود به همين دليل روند اجراي پروژه ها کند مي شود.
مافي اضافه کرد: تاسيسات برق فشار قوي، آب، فاضلاب وگاز از جمله تاسيسات شهري هستند که هنگام اجراي پروژه هاي سازمان با آن ها روبرو مي شويم.
وي ادامه داد: دربرخي موارد اين تاسيسات شهري جابجا مي شود ولي در مواردي که بايد جايگاه خود را حفظ کند به دليل اين که قرار است روي آن بار قرار گيرد به منظور بالابردن دقت کار به ناچار روند اجراي پروژه کند مي شود.
اين مسوول با اشاره به اين که براي اجراي پروژه هاي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين روندخاصي طي مي شود، گفت: در ابتداي امر بايد از کميسيون حفاري مناطق براي حفاري مجوز لازم اخذ شود وپس از آن با بررسي هاي کارشناسي محل تاسيسات وراهکار لازم براي حفظ ويا جابجايي آن ها مشخص مي شود.
کارشناس اصلاح هندسي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به اهداف طراحي اصلاح هندسي در سطح شهر عنوان کرد: کمک به حذف گره هاي ترافيکي، ايمني عابران پياده، مناسب سازي عابر براي عبور آسان تر معلولان و بهبودجريان ترافيک از جمله مهم ترين اهدافي است که اجراي طرح هاي اصلاح هندسي دنبال مي کند.
مافي تصريح کرد: پروژه هاي اصلاح هندسي به حرکت منظم خودروها کمک مي کنند که به اين ترتيب هم احتمال تصادف خودروها باهم کمتر مي شود و هم تردد عابران پياده آسان تر مي شود.
وي افزود: البته اهداف ثانويه‌اي مانند زيبايي و اصلاح دفع آب هاي سطحي نيز در برخي از مناطق شهري حائز اهميت است اما معمولا در درجه دوم الويت قرار دارند.
پايان پيام

تصاویر مرتبط