پنجشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۰۶

نصرتي، شهردار قزوين عضو سازمان شهرداران صلح جهان شد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين عضو سازمان بين المللي شهرداران صلح جهان شد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ با عضويت مسعود نصرتي شهردار قزوين، شهر تاريخي و فرهنگي قزوين در فهرست اعضاي سازمان بين الملي شهرداران صلح جهان قرار گرفت.
در پيام اين سازمان به شهردار قزوين آمده است؛ ضمن قدرداني صميمانه از جناب آقاي مسعود نصرتي قزويني نژاد (شهردار قزوين) اعلام شده، ما معتقديم که مي­توانيم با کمک شما دنيايي پر از صلح بدون سلاح هسته­اي را تجربه کنيم.
سازمان بين الملي شهرداران صلح
سازمان بين المللي شهرداران صلح در سال 1982 به ابتکار شهرداران هيروشيما و ناگازاکي و با اعلام رسمي در سازمان ملل متحد تاسيس شد. در حال حاضر بيش از پنج هزار شهر دنيا در بيش از 153 کشور عضو اين سازمان هستند. هر چند سال يکبار شهرداران عضو اين سازمان در يکي از کشورهاي عضو گرد هم مي‌آيند تا بر اهميت تلاش جمعي براي رسيدن به اهداف اين سازمان تاکيد کنند و برنامه هايي را در اين ارتباط تنظيم كنند.
اهداف مهم اين شبکه بين المللي عبارتند از:
تلاش براي پيشگيري از وقوع جنگ، کشتار و تخريب که نتيجه اي جز صدمه به شهروندان و مردم بيگناه ندارد.
 تلاش براي ريشه کن شدن سلاح هاي کشتار جمعي به ويژه سلاح هاي اتمي و شيميايي در سطح جهان.
 تقويت روابط فرهنگي و صلح طلبانه بين شهروندان شهرهاي عضو سازمان به منظور گسترش فرهنگ صلح و دوستي و پرهيز از نزاع و خشونت.
دبيرخانه اصلي اين سازمان در شهر هيروشيما واقع است و رياست سازمان در حال حاضر به عهده آقاي ماتسويي شهردار هيروشيما مي‌باشد. علاوه بر اين دبيرخانه اروپايي سازمان در شهر ايپر (محل وقوع اولين حمله شيميايي در جنگ اول جهاني) در بلژيک مستقر است.
دبيرخانه شهرداران ايراني عضو اين سازمان از سال 1387 به همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران آغاز به کار کرده است و اعضاي آن جمعي از جانبازان شيميايي هستند که بصورت داوطلبانه در اين زمينه فعاليت مي‌کنند.
شهرداران ايراني عضو اين سازمان تاکنون در چند اجلاس بين المللي حضوريافته و پيام صلح جويي و دوستي شهروندان ايراني را به ساير شهرداران دنيا ابلاغ كرده‌اند. همچنين برنامه‌هاي دوجانبه و چندجانبه فرهنگي، هنري و علمي گوناگوني در چارچوب همين همکاري‌ها تاکنون در کشورمان اجرا شده است.
از آنجا که کشور ما قرباني وسيعترين حملات شيميايي پس از جنگ اول جهاني است و هنوز هزاران نفر از مردم ما از عوارض جنگ تحميلي به ويژه سلاح‌هاي شيميايي رنج مي‌برند، و از سوي ديگر شعار اصولي ما مبني بر لزوم محو کامل زراد خانه‌هاي سلاح هاي هسته اي در دنيا، عضويت شهرداران ايراني در اين سازمان مي‌تواند تاييدي بر اين حقيقت باشد که ملت ايران خواهان صلح و همزيستي مسالمت آميز با جهان و زندگي با آرامش، عزت و سرافرازي براي شهروندان مي‌باشد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط