چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۰۵

رهبري منش، معاون شهردار قزوين خبرداد؛

افزايش11.4 درصدي رضايت شهروندان قزويني از وضعيت پارکينگ هاي عمومي

يکي از برنامه هاي حائز اهميت شهرداري در سال 1392 ايجاد پارکينگ هاي طبقاتي در مکان هاي پُرتردّد سطح شهر است که به آن توجه ويژه اي شده است.

معاون طرح و برنامه شهرداري قزوين گفت:در سال 1391 با افزايش سطح رضايت شهروندان نسبت به سال هاي قبل روبرو شده ايم ولي فاصله زيادي تا رسيدن به حدّ مطلوب داريم.

جمال رهبري منش در خصوص وضعيت پارکينگ هاي عمومي سطح شهر بيان کرد: در چند سال اخير به فراخور رشد جمعيت ساکن و شناور و از سوي ديگر توليد انبوه خودرو، معضلي با عنوان کمبود پارکينگ در شهرها ايجاد، و موجب شده است تا حاشيه خيابان­ها و کوچه ­هاي اصلي تردّد، ماهيّتي ديگر گرفته و به محل پارک خودروها تبديل گردد. در صورتي که بر اساس استاندارد بين­ المللي شهرسازي و ترافيکي ظرفيت پارک حاشيه اي در سطح سواره­ رو تنها بايد 30 درصد از کل تقاضا را به خود اختصاص دهد و 70 درصد تقاضاي پارک خارج از سطح سواره­ رو تأمين مي­شود.
وي همچنين افزود: با عنايت به نتايج کسب شده از سنجش رضايت شهروندان از وضعيت پارکينگهاي عمومي و تأمين جاي پارک و بارانداز در خيابانها و کيفيت پارکينگ­ها، در سال 1391 نسبت به سال 1390 با افزايش 4 / 11درصدي و نسبت به سال 1389 افزايش 6 درصدي روبرو هستيم. اين ارقام مبيّن ارتقاي سطح رضايت شهروندان از موضوع مذکور است ولي مي بايست جهت بهبود و افزايش سطح رضايت تلاش مضاعفي را به کار بست تا با تأمين و ايجاد پارکينگ هاي عمومي در محل هاي مناسب با توجه به وضعيت تردّد خودروها، گام موثري براي ايجاد آرامش و امنيت خاطر شهروندان برداشت. به همين منظور يکي از برنامه هاي حائز اهميت شهرداري در سال 1392 ايجاد پارکينگ هاي طبقاتي در مکان هاي پُرتردّد سطح شهر است که به آن توجه ويژه اي شده است.
  پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط