سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۴/۰۴

همداني، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين خبر داد؛

تجميع سيستم هاي سخت افزاري و نرم افزاري شبكه حمل و نقل هوشمند

تمام سيستم هاي سخت افزاري و نرم افزاري شبكه حمل و نقل هوشمند از مجموعه شهرداري و سازمان هاي اتوبوسراني، تاكسيراني و پايانه ها در مركز كنترل ترافيك تجميع مي شوند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: با اختصاص فضاي مناسب و ايجاد بستر ارتباطي ميان مركز كنترل ترفيك و مراكز مانيتورينگ سازمان هاي اتوبوسراني، تاكسيراني و پايانه ها، تصاوير مربوط به 40 دوربين اين سازمان ها به مركز كنترل ترافيك انتقال مي‌يابد.
سيد مهدي يدي همداني افزود: همچنين با اين اقدام، تمام سرورهاي مربوط به سامانه‌هاي مديريت ناوگان سازمان هاي اتوبوسراني و تاكسيراني به اين مركز منتقل مي شود.
وي بيان كرد: با توجه به خريد انجام شده از كشور آلمان، در حال حاضر اطلاعات مربوط به سامانهAVL  و GPS سامانه اتوبوسراني در سرورهاي شركت فروشنده تجهيزات در اين كشور ذخيره مي شود كه بنا به مصوبه هيأت مديره سازمان اتوبوسراني قزوين و حومه، پس از پرداخت هزينه هاي مربوطه، محل اين سرورها در شهر قزوين خواهد بود و تمام اطلاعات و سوابق عمكرد ناوگان اتوبوسراني از كشور آلمان به سرور پيش بيني شده در مركز كنترل ترافيك منتقل خواهد شد.
اين مقام مسوول اضافه كرد: در حال حاضر، نرم افزارهايي براي تحليل آمار و اطلاعات حاصل از GPS ناوگان در دست تهيه و تكميل است و از اين به بعد، كارشناسان اين سازمان‌ها با استقرار در مركز كنترل ترافيك به تجزيه و تحليل آمار و برنامه ريزي براي حمل و نقل عمومي شهر و مديريت لحظه اي ناوگان خواهند پراخت.
همداني در پايان از اولويت بندي عبور اتوبوس ها از چراغ راهنمايي در آينده خبر داد و خاطرنشان كرد: اين امر در خصوص خودروهاي آتش نشاني نيز مصداق پيدا خواهد كرد.
پايان پيام

تصاویر مرتبط