سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۴/۰۴

عسگري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

سرانه توليد زباله در شهر قزوين بالاست

با توجه به بالا بودن سرانه توليد زباله در شهر قزوين، مديريت پسماندهاي شهري يکي از مهم‌ترين اقدامات سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين است.

 

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: سرانه توليد زباله در شهر قزوين 709 گرم در روز است و اين ميزان سرانه نسبتا بالاست كه بايد در راستاي کاهش توليد زباله و دفع صحيح بهداشتي پسماند همه تلاش کنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ عباس عسگري افزود: مديريت زباله‌هاي شهر در قزوين از دغدغه‌هاي اصلي سازمان مديريت پسماند شهرداري به حساب مي‌آيد و سياست‌هايي که سازمان مديريت پسماند براي کاهش زباله در نظر گرفته است شامل کاهش توليد زباله در مبدأ، تفکيک از مبدأ و استفاده مجدد و بازيافت مي‌باشد.
عسگري اجراي طرح آناليز فيزيکي زباله هاي شهر را يکي از مهم‌ترين اقدامات مرتبط با مديريت پسماندهاي شهري دانست و بيان كرد: هدف از اجراي اين طرح شناسايي کميت و کيفيت ترکيب فيزيکي پسماندهاي جامد شهرقزوين (در مبدا توليد) و شناسايي عوامل مؤثر بر کميت و ترکيب پسماند و نحوه اثر گذاري هر يک از اين عوامل مي‌باشد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين بيان كرد: اين طرح با هدف تعيين آناليز فيزيکي زباله هاي خانگي قزوين در هر فصل انجام مي گيرد در اين آناليز شهر به 7بخش خوشه بندي مي شود که به صورت تصادفي تعدادي از منازل مسکوني انتخاب و عمليات تعيين چگالي، درصد وزني اجزاي تشکيل دهنده زباله، ميزان موادفسادپذير و... بر روي آن‌ها صورت مي گيرد.
وي بيان كرد: هم اکنون شهروندان قزويني، روزانه بيشتر از 280 تن زباله در روز توليد مي‌کنند که هر ساله شهرداري هزينه بسيار بالايي براي جمع آوري و دفن آن متحمل مي‌شود.
اين مسوول در پايان از تمامي شهروندان خواست تا زباله‌هاي خود را به هيچ عنوان با پسماند ها و نخاله هاي ساختماني مخلوط نکنند چرا که اين امر علاوه بر اينکه به خودرو هاي مکانيزه جمع آوري زباله آسيب جدي وارد مي‌کند باعث ايجاد اختلال در خط پردازش مجتمع محمد آباد خواهد شد.
پايان پيام
 
 
 

 

 

تصاویر مرتبط